کد خبر: 570522
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۲ ۱۸:۳۰:۰۰
| |

نادر بذرافشان، رئیس منتخب اتحادیه طلا و جواهر تهران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» پاسخ داد:

آینده قیمت طلا و سکه چه می‌شود؟/ دارندگان سکه و طلا فروشنده شدند، خریداران مردد!

رئیس منتخب اتحادیه طلا و جواهر تهران مهم‌ترین فاکتور در کاهش قیمت در بازار طلا و سکه را مذاکرات برجامی عنوان کرد و گفت: تقاضا در بازار به شدت کاهش یافته و مشتریان برای انجام معامله با تردید و ابهام روبه‌رو هستند، چرا که خریداران احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها را در این بازار می‌دهند. در مقابل بخشی از دارندگان سکه و طلا فروشنده شده‌اند.

آینده قیمت طلا و سکه چه می‌شود؟/ دارندگان سکه و طلا فروشنده شدند، خریداران مردد!
کد خبر: 570522
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۲ ۱۸:۳۰:۰۰

نادر بذرافشان، رئیس منتخب اتحادیه طلا و جواهر تهران، درباره وضعیت بازار طلا و سکه به اعتمادآنلاین گفت: تجربه نشان داده زمانی که قیمت دلار نوسان شدید پیدا می‌کند، مردم متقاضی خرید طلا و سکه می‌شوند. این تجربه هم امسال دوباره تکرار شد.

بذرافشان با بیان اینکه نوسان قیمت دلار در بازار ایران بر بازار طلا اثر گذاشت و منجر به سیر صعودی قیمت سکه و طلا شد، گفت: از طرفی برخی واحدهای صنفی نیز به دلیل اختلال‌های پیش آمده خرید و فروش طلا را به شکل مقطعی متوقف کردند تا این نوسان‌ها منجر به آسیب به مردم نشود.

به گفته نادر بذرافشان، وضعیت مذاکرات نقش تعیین‌کننده‌‌تری در آینده قیمت طلا و دلار دارد.

رئیس منتخب اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه در ایران قیمت طلا بر اساس دو مولفه قیمت انس جهانی طلا و دلار تعیین می‌شود، گفت: چنانچه شرایط تازه‌ای در بخش اقتصادی و سیاسی حاکم در کشور رخ ندهد، پیش‌بینی می‌شود بازار به ثبات نسبی برسد و مردم می‌توانند معاملات خود را در زمینه خرید طلا و سکه انجام دهند.

حال با توجه به کاهش قیمت طلا وسکه طی روزهای اخیر، این پرسش قابل طرح است که آیا این روند کاهشی ادامه‌دار است یا خیر؟ رئیس منتخب اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش اعتمادآنلاین بیان کرد: خبر‌های برجامی در کنار کاهش تقاضای خرید طلا و مصنوعات طلا در ماه محرم موجب افت قابل توجه قیمت‌ها در بازار شده است. اما اثر هیجانی این اخبار متناسب با کاهش نرخ اونس در بازار جهانی تاثیرات خود را بر جا گذاشته و به نظر نمی‌رسد که نوسان و کاهش بیشتری را به دنبال داشته باشد.

بذرافشان درباره اینکه چرا تقاضا در بازار طلا و سکه به شدت کاهش پیدا کرده نیز گفت: مشتریان در بازار طلا و سکه برای انجام معامله با تردید و ابهام روبه‌رو هستند، چرا که خریداران احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها را در این بازار می‌دهند. از این رو، معاملات طلا و سکه کاهش یافته، اما در مقابل بخشی از دارندگان سکه و طلا نیز فروشنده شده‌اند.

او در عین حال نزدیک‌شدن به توافق احتمالی و انتشار اخباری مثبت از مذاکرات را عامل مهمی در ریزش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا معرفی کرد و گفت: این اخبار تاثیر انتظاری و روانی خود را بر بازار داشته، بنابراین نباید انتظار داشته باشیم ریزش‌های ناگهانی و شدید بیشتر در این بازار رخ دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها