کد خبر: 565831
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۹:۳۷:۰۲
| |

80 تعرفه گمرکی بین ایران و اتحادیه اوراسیا «صفر» می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: با رایزنی‌های انجام‌شده، 80 تعرفه گمرکی بین ایران و اتحادیه اوراسیا «صفر» می‌شود.

80 تعرفه گمرکی بین ایران و اتحادیه اوراسیا «صفر» می‌شود
کد خبر: 565831
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۹:۳۷:۰۲

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان عصر امروز در چهل و نهمین نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی استان در سالن اجتماعات این اتاق اظهار کرد: با توجه به اتفاقات تجاری پیش‌آمده بین ایران و کشورهای اوراسیا، پس از سه دوره مذاکره، متن موافقت‌نامه و فهرست کالایی آن آماده امضا مقامات دو طرف شده است.

​به گزارش فارس، وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که مذاکرات روی فهرست کالایی متمرکز شده، پیشنهاد طرف اوراسیایی این است که در هر صنعت خاص، دو طرف آمادگی خود را برای صفر کردن تعرفه‌های گمرکی اعلام کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اعلام اینکه با رایزنی‌های انجام‌شده، 80 تعرفه گمرکی بین ایران و اتحادیه اوراسیا «صفر» می‌شود، بیان کرد: ضرورت دارد تا نظرات فعالان اقتصادی و تشکل‌های بخش‌های مختلف صنعتی را در خصوص امکان صفر کردن تعرفه‌های آن صنعت برابر واردات از اتحادیه اوراسیا منعکس کنیم.

جمعه‌ای از فعالیان اقتصادی درخواست کرد تا بنا بر اطلاع‌رسانی صورت‌پذیرفته، فهرست تعرفه کالاها را به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان اعلام کنند.

فرصت ورود به بازار اوراسیا را از دست ندهیم

مهدی حداد، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان هم در این نشست گفت: طی مذاکرات صورت‌پذیرفته در روزهای آینده، تعرفه برخی کالاها بین کشورهای عضو اوراسیا صفر خواهد شد و ضرورت دارد تا صادرکنندگان بازبینی مجدد در فهرست کالاهای خود داشته باشند.

وی ادامه داد: از زمان برقراری این موافقت‌نامه، تولیدکنندگان دقت داشته باشند که کالای آنها با چه مخاطرات و چه فرصت‌هایی روبه‌رو خواهد بود.

حداد تصریح کرد: بعضی از کالاها مشمول تعرفه ترجیحی هستند؛ اما در بعضی از گمرکات کشورها همانند روسیه و قزاقستان این امر لحاظ نمی‌شود و موارد باید در کنوانسیون مربوطه موردبررسی قرار گیرد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: در حال حاضر، روس‌ها و قزاق‌ها تمایل بسیار زیاد به خرید کالای ایرانی دارند و تجار و تولیدکنندگان باید آمادگی لازم را داشته باشند و بتوانند از این فرصت کمال استفاده را ببرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها