نخستین واحدهای طرح نهضت ملی ماه آینده افتتاح می‌شود

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از نوسازی ماشین‌آلات بنیاد مسکن به دلیل افزایش حجم پروژه‌های عمرانی در کشور خبر داد و گفت: ۲۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن توسط بنیاد در مراحل مختلف ساخت قرار دارد که نخستین واحدها تا ماه آینده در استان قم افتتاح می‌شود.

نخستین واحدهای طرح نهضت ملی ماه آینده افتتاح می‌شود
کد خبر: 565398
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۴:۱۱:۵۴

«اکبر نیکزاد» در حاشیه مراسم نوسازی ناوگان و ماشین‌آلات بنیاد مسکن و اعزام آن به ۳۱ استان کشور، درباره جزییات اجرای سهم بنیاد مسکن در ساخت نهضت ملی مسکن، افزود: ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در روستاها در حال ساخت داریم که جمعاً ۲۸۰ هزار واحد مسکونی است.

به گزارش ایرنا، وی گفت: پیشرفت فیزیکی واحدها در هر استان متفاوت است. در پروژه استان یزد که روز گذشته کلنگ‌زنی داشتیم، ساخت ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد مسکونی آغاز شد؛ اما مثلاً در استانی مثل قم یک فاز از پروژه نهضت ملی مسکن آماده تحویل است و کلید حدود ۳۵۰ واحد مسکونی تا ماه آینده تحویل متقاضیان می‌شود.

نیکزاد توضیح داد: در استان ایلام سقف دوازدهم واحدها نصب شده است، در هرمزگان و تبریز در مرحله نازک کاری واحدها هستیم و در اصفهان نیز پروژه‌ها در حال پیشرفت است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب  اسلامی ادامه داد: قیمت پروژه‌ها در هر استان متفاوت است. پروژه قم چون سریعاً انجام شد با نرخ مناسبی تمام و با میانگین قیمتی ۴ تا ۵ میلیون تحویل متقاضی داده می‌شود، اما به نسبت دستمزد و فراوانی تعداد کارگر، قیمت مصالح در هر استان نوع و تعداد واحدها در هر پروژه میانگین ساخت از ۵ میلیون تا ۸ میلیون تومان متغیر است.

به گفته اکبر نیکزاد، پروژه‌های نهضت ملی مسکن که توسط بنیاد در حال اجراست به گستردگی سطح کشور است و در همه استان‌ها در حال انجام است و تلاش بر این است که قیمت‌ها بالا نرود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه عزم ما بر ساخت ارزان مسکن است، اما نمی‌توانیم جلوی تاثیر گرانی مصالح را بر واحدهای نهضت ملی مسکن بگیریم.

جزییات نوسازی بانک ماشین‌آلات بنیاد مسکن

نیکزاد همچنین درباره نوسازی بانک ماشین‌آلات بنیاد به خبرنگاران گفت: ماشین‌آلات سنگین بنیاد در خدمت عمران و آبادانی کشور است و برای اجرای طرح هادی و در مواقع سوانح در امدادرسانی و بازسازی و آواربرداری که مسئله اصلی قبل از بازسای است استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: خریداری ماشین‌الات به دلیل افزایش حجم عمرانی پروژه‌های عمرانی در سطح کشور است. به‌طورکلی ۱۳۷ دستگاه ناوگان با عنایت دولت و هم چنین استفاده از حساب صد امام خریداری شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این دستگاه‌ها تولید داخلی است و اولین سری آن امروز تحویل استان‌ها شد.

نیکزاد خبر داد: تاکنون فرسودگی و کمبود ناوگان داشتیم اما با دستور اینجانب به استان‌ها ناوگان فرسوده از بانک ماشین‌آلات بنیاد مسکن خارح و در دو فاز ۱۳۷ دستگاه جدید وارد استان‌ها می شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها