کد خبر: 565226
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۷:۰۸:۵۹
| |

جدیت وزارت امور خارجه برای افزایش حجم مراودات اقتصادی با دیگر کشورها

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در دیدار با استاندار خراسان رضوی بر جدیت این وزارتخانه برای افزایش حجم مراودات اقتصادی با دیگر کشورها و صادارت محصولات ایرانی تأکید کرد.

جدیت وزارت امور خارجه برای افزایش حجم مراودات اقتصادی با دیگر کشورها
کد خبر: 565226
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۷:۰۸:۵۹

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و هیأت همراه در ادامه سفر به مشهد، ظهر شنبه اول مرداد با «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

​به گزارش فارس، در این ملاقات، استاندار خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از سفر صفری و همراهان به استان خراسان رضوی، اظهار داشت: خراسان رضوی به یمن تلاش‌ها و پیگیری‌های نمایندگی وزارت امور خارجه، مستمرا میزبان هیأت‌های مختلف خارجی است که در این راستا هفته گذشته پذیرای استاندار اوش قرقیزستان و هیأت همراه بودیم و مذاکرات بسیار مفید و تفاهم‌های خوبی در جهت گسترش روابط اقتصادی دوجانبه حاصل شد.

نظری با اشاره به تلاش‌های وافر وزارت امور خارجه در توسعه تبادلات اقتصادی کشور، بر استفاده از تجارب و ظرفیت‌های این وزارتخانه برای گسترش مبادلات تجاری استان با کشورهای هدف، بویژه همسایگان تاکید کرد. 

صفری نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد با استاندار خراسان رضوی طی یک ماه گذشته، اظهار داشت: وزارت امور خارجه با جدیت در پی افزایش حجم مراودات اقتصادی، توسعه روابط تجاری و افزایش صادرات کالاها و خدمات فنی مهندسی شرکت‌های ایرانی بویژه شرکت‌های دانش بنیان است و استان خراسان رضوی پتانسیل بالایی در این خصوص دارد.

وی گفت: با توجه به رویکرد و اولویت دولت سیزدهم در گسترش روابط با همسایگان، شاهد حل مشکلات و معضلات تجار و بازرگانان ایرانی در کشورهای منطقه هستیم.

صفری افزود: برگزاری نمایشگاه اختصاصی کالاها و خدمات فنی مهندسی جمهوری اسلامی ایران با محوریت استان خراسان رضوی در تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و دیگر همسایگان اولویت کاری ما و شماست. 

همچنین گسترش ترانزیت و عبور ناوگان باری بین‌المللی از خاک جمهوری اسلامی ایران و نقش استان خراسان رضوی با توجه به دارا بودن مرزهای زمینی دوغارون، لطف آباد و منطقه ویژه اقتصادی سرخس بسیار مهم و با توجه به علاقه‌مندی کشورهای مختلف برای استفاده از این مسیر، می‌تواند اثر زیادی در شکوفایی ترانزیت بین‌المللی کشور داشته باشد.

صفری تسریع در تکمیل طرح‌های ترانزیتی و رفع مشکلات در نقاط مرزی را برای نیل به این اهداف ضروری خواند و بر آمادگی معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه برای کمک به توسعه تبادلات خارجی استانی بویژه خراسان رضوی تاکید کرد.

در پایان استاندار خراسان رضوی با تشکر از مساعی فراوان وزارت امور خارجه، بر هماهنگی کامل استانداری و همکاری مستمر با این وزارتخانه برای تحقق اهداف ترسیمی، تاکید کرد.

به گزارش فارس، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در سفر به مشهد مقدس، امروز (یکشنبه) با مسؤولان منطقه ویژه اقتصادی سرخس و دیگر مدیران بخش‌های اقتصادی آستان قدس رضوی در حرم مطهر دیدار کرد. 

در این دیدار کلایی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در مورد ظرفیت‌های حمل و نقلی این منطقه و پتانسیل‌های آن برای کمک به توسعه ترانزیت کشور توضیح داد‌. 

 صفری، ضمن اعلام آمادگی وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های کشورمان برای کمک به ارتقای جایگاه منطقه ویژه اقتصادی سرخس، بر اهمیت سرمایه گذاری بر روی توسعه ظرفیت‌های ترانزیتی استان اعم از ریلی و جاده‌ای تاکید کرد.

وی همچنین افزود: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و استفاده از فرصت پیش آماده برای ترانزیت کالا از مسیر ایران ، می‌تواند باعث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بیشتر برای استان و ارتقای جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی مسیر حمل و نقلی سرخس شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها