گسترش تجارت ایران و روسیه با مبادله پولی ریال-روبل

مدیرعامل میربیزنس‌بانک مسکو با بیان اینکه نماد روبل در حوزه تجاری و اقتصادی ایران رونمایی شد که نشانه خوبی برای توسعه تجارت ماست، گفت: روبل روسیه همانند دلار و یورو در بازار ایران با قیمت توافقی قابل معامله خواهد بود و تجار می‌توانند روبل خود را با قیمت توافقی به بانک‌ها بفروشند.

گسترش تجارت ایران و روسیه با مبادله پولی ریال-روبل
کد خبر: 565014
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۱۹:۲۹:۰۶

سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه میزبان مدیران ارشد میربیزنس بانک روسیه و مشتریان ایرانی و روسی میربیزنس بانک به صورت حضوری و آنلاین بود که در این نشست به راه اندازی باشگاه تجاری ایران و روسیه در میربیزنس‌بانک اشاره شد، این باشگاه تجاری با عنوان «میربیزنس‌کلاب» با ابتکار میربیزنس بانک روسیه به منظور آشنایی شرکت‌ها و تجار معتبر ایرانی و روسی ایجاد شده است. 

به گزارش فارس، این نشست با حضور محمد حزار رییس میربیزنس‌بانک مسکو، رضا عباسی رییس میربیزنس‌بانک آستراخان، هادی تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه، پورسید معاون اقتصادی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آستراخان، مدیران بندر سالیانکا و تعداد زیادی از تجار و بازرگانان ایرانی و روسی انجام گرفت که طرفین به ارایه نقطه نظرات خود در خصوص رفع مشکلات بانکی پرداختند. 

رییس میربیزنس‌بانک آستراخان در این نشست با بیان اینکه در ماه‌های اخیر بخاطر شرایط ویژه‌ای که در روسیه پیش آمده رشد قابل ملاحظه‌ای در روابط بانکی بین دو کشور بوجود آمده است، اظهار کرد: در حال حاضر شعبه ما در آستراخان بیش از هزار حساب برای اشخاص حقیقی و حقوقی دارد و آماده مشاوره به مشتریان ایرانی و روسی هستیم. 

رضا عباسی به ارائه خدمات شعبه میربیزنس بانک نه تنها برای شهروندان آستراخانی بلکه با ارائه خدمات به بازرگان و تجار استان‌های مجاور مانند ولگاگراد، استاوروپل و غیره اشاره کرد و گفت: تلاش میربیزنس بانک روسیه تسهیل در مراودات پولی و بانکی تجار ایرانی و روسی است. 

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه نیز با اشاره به ارزیابی حوزه تجارت در دو بخش، لجستیک و روابط بانکی اظهار کرد: در بخش لجستیک با توجه با فعالیت بندر ایرانی سالیانکا در آستراخان کارهای خوبی انجام گرفته و با تکمیل راه آهن بین رشت – بندر کاسپین و راه‌آهن رشت - آستارا تحولی بزرگ در این بخش رخ خواهد داد. 

هادی تیزهوش تابان با بیان اینکه در خصوص روابط بانکی بین دو کشور سالهاست که پیگیر مبادله پولی ریال – روبل بوده‌ایم که خوشبختانه این مورد هم در حال تحقق است، گفت: اجرای این طرح قطعاً در ارتقای روابط تجاری ایران و روسیه بسیار مؤثر خواهد بودو شاهد گسترش در تجارت خواهیم داشت. 

معاون اقتصادی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آستراخان نیز با تاکید بر اینکه سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آستراخان حمایت‌های لازم را از تجار و بازرگانان مقیم آستراخان انجام می‌دهد، اظهار کرد: مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران و همچنین هیئت‌های تجاری زیادی از ایران به آستراخان سفر می‌کنند. 

به گفته پورسید، در آینده نزدیک پرواز مستقیم رشت – آستراخان برقرار خواهد شد که همه اینها نشان از تحولی بزرگ در روابط بین دو کشور ایران و روسیه دارد. 

مدیرعامل میربیزنس‌بانک مسکو نیز به گسترش شدید روابط بین دو کشور ایران و روسیه پرداخت و اظهار کرد: بسیاری از بانک‌های روسی از طرف غرب تحریم شده‌اند و به این دلیل طرف روسی توسعه روابط بانکی با ایران را در دستور کار خود داده، لذا با توجه به وضعیت کنونی، شرایط ما هم در میربیزنس‌بانک نسبت به چند ماه پیش بسیار تغییر کرده است. 

محمد حزار از کاهش فشار و نظارت‌های سختگیرانه بر روی میربیزنس بانک پرداخت و گفت: بسیاری از بانک‌های روسی که قبلاً برای کار با ایران اکراه داشتند الان به سمت ما روی آورده‌اند البته لازم است ما هم خودمان را بروزرسانی کنیم و با شرایط جدید امکانات خود را توسعه دهیم تا مؤثرتر باشیم. 

به گفته وی، جلسات متعددی را با بانک‌های ایرانی و روسی برای تسهیل روابط بانکی برگزار شده و در این راستا سفر رییس ازبربانک روسیه را به ایران برنامه ریزی کردیم که منجر به تفاهماتی بین آن‌ها و بانک ملی ایران شده است.

مدیرعامل میربیزنس‌بانک مسکو با بیان اینکه نماد روبل در حوزه تجاری و اقتصادی ایران رونمایی شد که نشانه خوبی برای توسعه تجارت ماست، افزود: روبل روسیه همانند دلار و یورو در بازار ایران با قیمت توافقی قابل معامله خواهد بود و تجار می‌توانند روبل خود را با قیمت توافقی به بانک‌ها بفروشند. 

مدیر روابط عمومی و مارکتینگ میربیزنس‌بانک مسکو نیز با اعلام این خبر که باشگاه تجاری ایران و روسیه در میربیزنس‌بانک راه‌اندازی شد، اظهار کرد: این باشگاه تجاری با عنوان «میربیزنس‌کلاب» با ابتکار میربیزنس بانک روسیه به منظور آشنایی شرکت‌ها و تجار معتبر ایرانی و روسی ایجاد شده است. 

به گفته رضا ایلبیگی اصلی، از طریق این مکانیسم فعالان اقتصادی دو کشور مشتریان خود را شناسایی کرده و با یکدیگر روابط تجاری برقرار می‌کنند، فعالان اقتصادی دو کشور پیش از ورود به این باشگاه راستی‌آزمایی می‌شوند تا همکاری‌های اقتصادی و تجاری در محیط امن صورت پذیرد. اعضای این باشگاه همچنین از تسهیلات بانکی میربیزنس‌بانک برخوردار خواهند بود. 

ششم آبان مال سال ۱۳۹۶ مرکز تجاری ایرانیان در آستراخان که از آن در رسانه‌ها با نام سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه نیز یاد می‌شود، با محوریت اتاق بازرگانی گیلان به منظور ورود به بازار جهانی راه اندازی شده است. این مرکز تجاری شامل ساختمانی دو طبقه در مرکز شهر آستراخان در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع و مراحل بازسازی آن با الگوی معماری ایرانی انجام گرفته است.

این ساختمان به عنوان مرکز نمایشگاهی دائمی و محل استقرار شرکت‌های مهم تولیدی و تجاری گیلان و دیگر استان‌ها محسوب می‌شود، شهر بندری آستراخان در دهانه رودخانه ولگا و دریای خزر قرار دارد و یک شاهراه آبی و زمینی است. 

بیش از ۲۰۰ شرکت ایرانی در آستراخان فعال هستند و این منطقه به کانون فعالیت تجاری ایرانیان در جنوب روسیه تبدیل شده است، شرکت سهامی «میر بیزنس بانک» نیز یک بانک روسی با سرمایه خارجی است، که فعالیت و عملکرد آن را بانک مرکزی روسیه تنظیم می‌کند. تنها سهامدار این بانک «بانک ملی ایران» است که ۱۰۰ درصد از سهام آن را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها