کد خبر: 564550
|
۱۴۰۱/۰۴/۳۰ ۰۷:۴۰:۰۰
| |

پیروی گوگل از قانون جدید اتحادیه اروپا

گوگل سیستم پرداخت شخص ثالث را برای توسعه دهندگان برنامه‌های فروشگاه گوگل پلی در کشورهای اروپایی عرضه کرد.

پیروی گوگل از قانون جدید اتحادیه اروپا
کد خبر: 564550
|
۱۴۰۱/۰۴/۳۰ ۰۷:۴۰:۰۰

توسعه دهندگان اندروید که برنامه ها را در گوگل پلی عرضه می کنند، اکنون می توانند از سیستم های پرداخت شخص ثالث در بسیاری از کشورهای اروپایی استفاده کنند. این اقدام در مورد منطقه اقتصادی اروپا (EEA) که شامل کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ است، اعمال می شود. با این حال، این خط‌مشی برای بازی ها اعمال نمی‌شود و فعلا باید از سیستم صورت‌حساب خود گوگل پلی استفاده کنند.

به گزارش فارس، گوگل پس از تصویب قانون بازارهای دیجیتال (DMA) در این ماه، این اقدام را انجام داد. این قانون برای مهار قدرت فناوری های بزرگ طراحی شده است.

این اقدام تا حدی خط‌مشی را که مستلزم پردازش تمام پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای از طریق سیستم صورت‌حساب فروشگاه گوگل پلی بود، معکوس می‌کند. برنامه‌نویسانی که سیستم صورت‌حساب دیگری را انتخاب می‌کنند، نمی‌توانند به‌طور کامل از هزینه‌های گوگل اجتناب کنند. با این حال، گوگل کمیسیونی را که از آنها دریافت می کند تا سه درصد کاهش می دهد.

گوگل می گوید که 99 درصد از توسعه دهندگان واجد شرایط دریافت کمیسیون 15 درصد یا کمتر هستند. بقیه معمولاً 30 درصد می پردازند. در صورت انتخاب سیستم صورت‌حساب شخص ثالث، هزینه‌هایی که این شرکت دریافت می‌کند به ترتیب به 12 درصد (یا کمتر) یا 27 درصد کاهش می‌یابد. به هر حال ممکن است توسعه‌دهندگان بسته به آنچه ارائه‌دهنده پرداخت جایگزین هزینه می‌کند، تقریباً همان مبلغ را به عنوان کارمزد پرداخت کنند.

گوگل می‌گوید توسعه‌دهندگان همچنین نیاز دارند الزامات حفاظتی مناسب از کاربر را برآورده کنند. این شرکت قصد دارد به بازی ها اجازه دهد تا قبل از اجرایی شدن DMA از سیستم های پرداخت جایگزین در منطقه اقتصادی اروپا استفاده کنند.

گوگل مدت‌هاست که در برابر فشار چندین طرفه، در برابر ایده باز کردن گوگل پلی به روی ارائه‌دهندگان پرداخت جایگزین، مقاومت می‌کند، اما این بار اتحادیه اروپا آنها را مجبور به این اقدام کرده است. این شرکت سال گذشته پس از تصویب قانونی که گوگل و اپل را ملزم به ارائه پرداخت های شخص ثالث می کرد، اقدام مشابهی را در کره جنوبی اتخاذ کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها