کد خبر: 564282
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۹:۲۳:۳۹
| |

سخنگوی وزارت بهداشت:

ارز ترجیحی داروهای وارداتی تا پایان سال ۱۴۰۱ حذف نمی‌شود

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توئیتی تصریح کرد، ‌ارز ترجیحی داروهای وارداتی تا پایان سال ۱۴۰۱ حذف نمی شود.

ارز ترجیحی داروهای وارداتی تا پایان سال ۱۴۰۱ حذف نمی‌شود
کد خبر: 564282
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۹:۲۳:۳۹

پدرام پاک آیین روز سه‌شنبه در این توئیت تصریح کرد: ‌ارز ترجیحی داروهای وارداتی حتی آنها که مشابه داخلی اما سهم بازار قابل توجه دارند، تا پایان سال ۱۴۰۱ حذف نمی شود.

به گزارش ایرنا، وی افزود: بنابراین قیمت این داروها نیز تغییری نخواهد کرد.

موضوع تخصیص ارز ترجیحی به دارو از سال ۱۳۹۷ به مرحله اجرا درآمد که به واسطه این موضوع، مشکلات فراوانی در زنجیره تولید و توزیع دارو در صنعت داروسازی کشور ایجاد شد و به همین منظور در دولت سیزدهم تلاش برای اصلاح یارانه دارو و در واقع سیاست‌های ارزی دارو انجام شده است.

دولت سیزدهم با همراهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بیمه‌ها، طرح «دارویار» را به اجرا گذاشته است تا ضمن جلوگیری از قاچاق معکوس دارو، مانع آسیب به حوزه صنعت داروسازی شود و چرخه تامین و توزیع دارو نیز روند مطلوب‌تری داشته باشد.

در طرح «دارویار»، یارانه داروها به انتهای زنجیره منتقل و از طریق بیمه‌ها به مصرف کننده نهایی تخصیص خواهد یافت، این اقدام در راستای سیاست‌های کلی نظام سلامت مبنی بر مدیریت منابع از طریق نظام بیمه‌ای است.

توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، بهره‌مندی همه دهک ها از یارانه، عدم تغییر پرداخت از جیب بیماران، اجرای بیمه همگانی برای آحاد مردم، برقراری پوشش بیمه‌ای برای داروهایی که پیش از این تحت شمول حمایت‌های بیمه‌ای نبوده اند، اصلاح الگوی مصرف دارو و کاهش تقاضای القایی، کنترل قاچاق معکوس و رشد صادرات رسمی دارو، حمایت ویژه از داروهای مصرفی بیماران خاص و صعب العلاج از مزایای اجرای طرح دارویار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها