کد خبر: 536601
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۰۸:۱۶:۴۰
| |

خاتمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

ارز ترجیحی مبدأ فساد حوزه دارو/ ارز دارو باید با اصلاح ساختار حذف شود

نماینده مجلس گفت: دولت بنا دارد با اصلاح ارز ترجیحی حوزه دارو مانع از هدررفت منابع شود اما مشکل اساسی به ارزانی دارو و قاچاق معکوس بازمی‌گردد که در این حوزه وجود دارد.

ارز ترجیحی مبدأ فساد حوزه دارو/ ارز دارو باید با اصلاح ساختار حذف شود
کد خبر: 536601
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۰۸:۱۶:۴۰

سید مسعود خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت بنا دارد با اصلاح ارز ترجیحی حوزه دارو مانع از هدررفت منابع شود؛ مشکل اساسی به ارزانی دارو و قاچاق معکوس بازمی‌گردد که در این حوزه وجود دارد، متخصصان تولید و توزیع دارو، ارز ترجیحی را مبدأ فساد اعلام کرده‌اند.

به گزارش فارس، وی افزود: دولت به دنبال تدبیر خاصی است که هم دارو را به دست مردم برساند و هم مانع از قاچاق دارو شود ولی اگر بیمه‌ها در کشورمان کارکرد مناسبی داشتند و جامع بودند حتما می‌توانستیم ارز دارو را حذف کنیم و فسادهای این حوزه را از بین ببریم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: مادامی که زیرساخت بیمه‌ها و حمایت از مردم به دلیل گرانی دارو فراهم نشود مجبور به ادامه دادن وضع فعلی تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو هستیم. زیرا ممکن است مردم نیازمند به دارو در مضیقه قرار گیرند.

خاتمی گفت:‌اگر دولت این تضمین را به مجلس بدهد که با حذف ارز 4200 تومانی، دارو را به دست مصرف‌کننده در شهرها و روستاها به قیمت مناسب برساند و بیمه‌ها حمایت بیشتری از مردم کنند می‌توانیم در آن صورت ارز دارو را حذف کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها