فعلاً قطع برنامه‌ریزی شده برق نداریم

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان البرز با بیان اینکه اوج مصرف برق از ساعت ۱۱ تا ۱۸ است، گفت: از مردم درخواست می شود در ساعت اوج مصرف از روشن کردن وسایل برقی پرمصرف مثل ماشین لباسشویی و... خودداری و در مصرف خود صرفه جویی کنند.

فعلاً قطع برنامه‌ریزی شده برق نداریم
کد خبر: 559167
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ۱۲:۱۰:۳۹

محمد مهدی بهرامی، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان البرز با بیان اینکه اوج مصرف برق از ساعت ۱۱ تا ۱۸ است، گفت: از مردم درخواست می شود در ساعت اوج مصرف از روشن کردن وسایل برقی پرمصرف مثل ماشین لباسشویی و... خودداری و در مصرف خود صرفه جویی کنند.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی بهرامی در پاسخ به اینکه آیا تصمیمی برای قطع با برنامه‌ریزی برق در البرز وجود دارد، اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری بخش صنعت و بخش کشاورزی و همچنین تغییر ساعت کاری ادارات تا به امروز هیچ قطعی در استان گزارش نشده است.

وی ادامه داد: اگر روند همکاری به همین نحو ادامه داشته باشد می‌توان امیدوار بود که تابستان امسال را بدون قطعی برنامه‌ریزی شده سپری کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا تغییر ساعات کاری ادارات تغییر محسوسی در کاهش برق مصرفی دارد، گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته، این تغییر باعث کاهش ۱۲۰۰ مگاواتی مصرف برق در کشور و ۲۰ مگاواتی در استان می‌شود.

بهرامی تاکید کرد: حدود ۷۰ درصد برق مصرفی ادارات در فصل گرما مربوط به سیستم سرمایشی است و با تغییر ساعات اداری شاهد کاهش مصرف برق هستیم.

این مسئول اضافه کرد: اوج زمان مصرف برق از حدود ۱۱ صبح آغاز و تا شش بعد از ظهر ادامه دارد و با تغییر ساعات اداری شاهد کاهش استفاده از سیستم سرمایشی و مدیریت مصرف خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۸۵ درصد مشترکان البرز در فصول سرد سال کمتر از الگوی تعیین شده (۲۰۰ کیلووات) برق مصرف می‌کنند، گفت: مردم در فصول گرم سال هم با مدیریت مصرف می‌توانند به تامین برق مورد نیاز کشور کمک کنند.

این مسئول ادامه داد: از مردم درخواست می شود در ساعت اوج مصرف از روشن کردن وسایل برقی پرمصرف مثل ماشین لباسشویی و... خودداری و در مصرف خود صرفه جویی کنند تا تابستان امسال را به خوبی پشت سر بگذاریم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها