کد خبر: 558171
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۴:۲۷:۰۷
| |

راه نجات اقتصاد ایران چیست؟

نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس با بیان اینکه راه نجات اقتصاد کشور میدان دادن به بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری دولت است، گفت: بخش خصوصی نان آور است و تولید می‌کند.

راه نجات اقتصاد ایران چیست؟
کد خبر: 558171
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۴:۲۷:۰۷

مهرداد ویسکرمی در گردهمایی دبیران و مسئولان دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور که در لرستان برگزار شد، با اشاره به نقش بسیج، شعار سال و تولید دانش بنیان، اظهار داشت: در بحث شعار سال یک ارتباط جدی بین سه مفهوم دانش بنیان، اشتغالزایی و تولید وجود دارد.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه باید بپذیریم جنگ نهانی ما با نظام سلطه جنگ اقتصادی است، افزود: در بحث دفاعی به همت سربازان گمنام امام زمان(عج) و صبر و استقامت مردم خوشبختانه وضع قابل قبولی داریم.

نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس با اشاره به اینکه در بحث فرهنگی هم زد و خورد داریم، عنوان کرد: بنا نیست که در جنگ با نظام سلطه پیچیده امروز فقط بزنیم بلکه ضرباتی خورده‌ایم و ضربات خوبی هم زده‌ایم.

وی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم است، بیان کرد: شهید سلیمانی الگوی موفق مبارزه با سلطه است پس ما از نظر فرهنگی خیلی در مقایسه با دشمن موفقیت‌هایمان بیشتر است.

ویسکرمی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی در جهان یک الگو است، عنوان کرد: حتی بسیاری از کفار هم حاج قاسم را قبول دارند و این نشان می‌دهد که ما در فرهنگ هم وضعیت بدی نداریم. 

ویسکرمی با اشاره به سرود سلام فرمانده، گفت: این سرود در سراسر دنیا پخش شده و این نشان می‌دهد که ما در سراسر دنیا حضور داریم.

وی با اشاره به دست خطی از حاج قاسم سلیمانی که نشان می‌دهد ایشان از لرهای مهاجر به کرمان بوده‌اند، تصریح کرد: پس اگر بپذیریم که جنگ نهانی ما با نظام سلطه یک جنگ اقتصادی است باید آرایش جنگی به خود بگیریم که بنده معتقدم که نگرفته‌ایم.

نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس با طرح این سوال که آیا دولت، مجلس، قوه قضائیه و بخش خصوصی ما آرایش جنگی به خود گرفته است، افزود: به نظر می‌رسد که تاکنون آرایش جنگی به خود نگرفته ایم.

وی با اشاره به تکریم افسران جنگ اقتصادی، عنوان کرد: یک سرمایه گذار اکنون چقدر تکریم می‌شود؟ آیا به دید یک سردار دفاع مقدس اقتصادی به وی می‌نگریم؟ هر زمان که به یک سرمایه‌گذار به دید سردار دفاع مقدس اقتصادی نگاه کردیم می‌توانیم بگوییم نگاهمان درست است.

ویسکرمی با اشاره به ظرفیت وسیع تولید دانش بنیان که هرروز جلوه جدیدی دارد، تصریح کرد: موضوع اشتغالزایی برای نخبگان نیز از طریق دانش بنیان میسر است.

وی با بیان اینکه ما به لحاظ اقتصادی از دنیا عقب هستیم، گفت: ما باید حتما از طریق جهش به دنیا برسیم و این جهش را دانش بنیان می‌تواند برای ما فراهم کند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس با اشاره به جهش‌های کشور در مباحث هوا-فضا و فضای مجازی، افزود: در روزهای اخیر گفتیم که به لطف الهی سپاه پاسداران در حال فرستادن ماهواره به هواست، پس نباید ناامید باشیم چون به فضل الهی فضا را هم از آنها خواهیم گرفت.

ویسکرمی گفت: وقتی که ناو آمریکا جرات نمی‌کند تا دو هزار کیلومتری ایران بیاید یعنی فضا را هم از آنان گرفته‌ایم.

وی با اشاره به گره گشایی از مشکلات پول کشور، ادامه داد: واکسن را دانش بنیان ها و بسیجیان و تفکر بسیجی ساختند. مقام معظم رهبری و انقلابیون واکسن ایرانی تزریق کردند چرا که به تفکر بسیجی ایمان داشتند.

نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس با اشاره به قانون مترقی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تصریح کرد: این قانون تصویب و ابلاغ هم شد که با کمک خود دولت و شرکت‌های دانش بنیان نویدهای خوبی را در پی دارد و یکی از افتخارات مجلس یازدهم و کمیسیون آموزش است.

وی با بیان اینکه راه نجات اقتصاد کشور میدان دادن به بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت است، گفت: وقتی که بخش خصوصی وارد میدان شود برعکس بخش دولتی، نیروهای واقعی و به اندازه نیاز به کار می‌گیرد و مثل بخش دولتی نیروهایی که کار مفیدی انجام نمی‌دهند در صحنه نخواهند بود و اقتصادی تر عمل می‌کنند چرا که بخش خصوصی نان آور است و تولید می‌کند در حالی که بخش دولتی نان خور است.

ویسکرمی با بیان اینکه ما بسیج را به عنوان یک نیروی مردمی می‌بینیم، عنوان کرد: باید اقتصاد را به بخش خصوصی سپرد چرا که با دستور همه چیز حل نمی‌شود بلکه در میدان عمل خودش را نشان می‌دهد.

نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس با بیان اینکه این ظرفیت باید مردمی باشد و به مردم اعتماد کند، گفت: بسیج سمبل تفکر مردمی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها