کد خبر: 558143
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۱:۴۳:۰۱
| |

اژه‌ای در دیدار با فعالان اقتصادی قم:

دولت نمی‌تواند مشکلات تولید را رفع کند

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مشکلات حوزه تولید به تنهایی توسط دولت رفع شدنی نیست، گفت: تولیدکننده و دولت باید در کنار یکدیگر قرار گیرند و مشکلات را رفع کنند و اگر یکی خود را بر دیگری تحمیل کند یا یکی همکاری لازم را نداشته باشد مشکل رفع نخواهد شد.

دولت نمی‌تواند مشکلات تولید را رفع کند
کد خبر: 558143
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۱:۴۳:۰۱

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان استان قم که در مجتمع قضایی معصومیه برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات رئیس کل دادگستری و دیگر مسئولان قضایی استان در راستای کمک به تولیدکنندگان اظهار کرد: این افراد ضمن اینکه به مسائل کلی توجه دارند باید به مشکلات موردی تولیدکنندگان نیز ورود کنند چراکه این مسائل موردی می‌تواند به تحقق اهداف کلی نیز منجر شود.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه شعار باید تبدیل به شعور شود، عنوان کرد: ما نباید فقط شعار دهیم بلکه باید شعار خود را تبدیل به عمل و فعل کنیم، اگر می‌توانیم کاری را انجام دهیم باید وارد میدان شده و با توجه به جوانب امر به سمت هدف حرکت کنیم.

*شعار بدون عمل موجب ناامیدی می‌شود

رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: قبل از اینکه شعاری را مطرح کنیم باید به مراحل عملیاتی کردن آن شعار توجه داشته باشیم، شعاری که به عمل منتج نشود موجب ناامیدی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انسان دارای اراده قوی است، عنوان کرد: اگر انسان با اراده قوی وارد میدان شود و ایستادگی کند به مقصد خواهد رسید و ما باید برای ارتقا و تقویت اراده خود گام برداریم که یکی از راهکارها این است که قبل از ورود به یک عرصه، موانع و مشکلات را درنظر بگیریم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: وقتی از ابتدا موانع را پیش‌بینی کنیم خود را برای مقابله با آن‌ها آماده خواهیم کرد اما اگر فکر کنیم همه چیز بدون مشکل است با مواجه شدن با یک مشکل شکست می‌خوریم.

*دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات تولید را رفع کند

وی با بیان اینکه مشکلات حوزه تولید به تنهایی توسط دولت رفع شدنی نیست، عنوان کرد: تولیدکننده و دولت باید در کنار یکدیگر قرار گیرند و مشکلات را رفع کنند و اگر یکی خود را بر دیگری تحمیل کند یا یکی همکاری لازم را نداشته باشد مشکل رفع نخواهد شد.

محسنی اژه‌ای از انتخاب شعار سال‌های اخیر با محوریت تولید یاد کرد و گفت: این شعارها نشان می‌دهد که رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به موضوع تولید توجهی ویژه دارد و ما نیز باید به این عرصه ورود جدی داشته باشیم.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: دولت نمی‌تواند متکفل همه امور باشد و خودش به صورت مستقیم در همه امور ورود کند بلکه باید هدایتگر، سیاست‌گذار، نظارتگر و حمایت کننده باشد و کار به دست مردم و بخش خصوصی باشد، بسیاری از افراد این موضوع را در حرف قبول دارند اما در عمل نه، درحالی‌که رسیدن به این هدف التزاماتی دارد که باید به آن‌ها توجه کرد.

وی یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه را نظارت بر حسن اجرای قانون دانست و عنوان کرد: وظیفه ما این است که نظارت بر اجرای قانون را با محوریت سازمان بازرسی دنبال کنیم و اگر کوتاهی صورت گرفته باید پاسخگو باشیم.

محسنی اژه‌ای از انتقادات تولیدکنندگان مبنی بر نبود نقدینگی میان این واحدها یاد کرد و گفت: اکنون به‌عنوان جایگاه قوه قضاییه نمی‌توانم برای تامین نقدینگی تولیدکنندگان کاری را انجام دهم اما در نشست‌ها و جلسات مختلف تحقق این هدف را با مسئولان دیگر مطرح خواهم کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها