پیش‌بینی ورود نقدینگی به بازار بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه قطعا نسبت به سایر بازارها ارزانترین بازار بوده و حتی با مشکلات موجود نقدینگی به بازار ورود پیدا خواهد کرد زیرا فصل برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها در پیش است و این مساله موجب استقبال سرمایه‌گذاران و ورود نقدینگی به بازار می‌شود

پیش‌بینی ورود نقدینگی به بازار بورس
کد خبر: 557142
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۲ ۰۷:۳۴:۵۵

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه قطعا نسبت به سایر بازارها ارزانترین بازار بوده و حتی با مشکلات موجود نقدینگی به بازار ورود پیدا خواهد کرد زیرا فصل برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها در پیش است و این مساله موجب استقبال سرمایه‌گذاران و ورود نقدینگی به بازار می‌شود.

به گزارش ایسنا، بهنام صمدی در خصوص روند پیش روی بازار بورس کشور اظهار کرد: به طور کلی به دلیل اتقافات رخ داده در بازار سرمایه طی سال‌های گذشته هنوز اعتماد به بازار بورس بازنگشته و مردم نقدینگی خود را در بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به همین دلیل نقدینگی از بورس خارج شده است. این مساله یکی از دلایلی است که شاخص بورس هنوز نتوانسته از محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد عبور کند.

وی با اشاره به اینکه بازار همچنان منتظر تعیین تلکیف وضعیت مذاکرات است، افزود: از طرفی دیگر در حال حاضر قیمت دلار رشد کرده و باید توجه داشت همواه رابطه مستقمی میان قیمت دلار و شاخص بازار وجود دارد زیرا این مساله بر سوددهی صنایع تاثیرگذار است. با توجه به اینکه این روزها دلار سقف قبلی خود را شکسته، تمرکز توجه‌ها به سمت صنایع دلاری افزایش خواهد یافت که این موضوع بر شاخص بورس موثر است.

این کارشناس بازار سرمایه درباره افت شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی هفته تصریح کرد: روند اصلاحی بازار کاملا طبیعی و تکنیکالی است زیرا بازار می‌خواهد از محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد عبور کند. بورس بخشی از رشد خود را مدیون تورم است و با توجه به رشد قیمت‌های جهانی، اصلاح قیمت ارز در کشور و... به زودی شاهد رشد بازار بورس در کشور خواهیم بود.

صمدی خاطرنشان کرد: با توجه به رشد قیمت‌های جهانی و تورم جهانی بازار بورس بازار ارزنده‌ای محسوب می‌شود اما دولت باید برای ورود نقدینگی به بازار اعتمادسازی کافی را انجام هد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها