کد خبر: 557072
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۱ ۱۷:۳۸:۰۸
| |

یک مجتمع ناایمن تجاری در قروه استان کردستان پلمب شد

پس از دستور رئیس سازمان بازرسی پیرامون شناسایی سازه‌های ناایمن در سراسر کشور و پیگیری این موضوع در استان کردستان، در این راستا اقدام و مجتمع تجاری آریا شهر قروه پلمب شد.

یک مجتمع ناایمن تجاری در قروه استان کردستان پلمب شد
کد خبر: 557072
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۱ ۱۷:۳۸:۰۸

نهم خردادماه امسال گزارشی خبری با عنوان "شناسایی سازه‌های ناایمن در استان کردستان آغاز شد/ مجتمع‌های تجاری زیر ذره‌بین بازرسان" روی خروجی این رسانه رفت.

به گزارش تسنیم، در خبر منتشره با توجه به تشکیل ستاد شناسایی سازه‌های نا ایمن پس از حادثه فروریختن ساختمان متروپل آبادان و در پی مطالبه‌گری عمومی و امام جمعه شهر قروه در خصوص وضعیت نامطلوب احداث ساختمان‌های تجاری در این شهر و بروز قصور و تقصیرهای احتمالی در مراحل مختلف احداث آن از سال 1393 تا زمان بهره‌برداری؛ بررسی تمام ابعاد در دستور کار بازرسان سازمان بازرسی قرار گرفت.

در همین راستا، امروز عیسی هواسی، بازرس کل استان کردستان با اشاره به دستور اخیر خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور و مأموریت به معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی این سازمان اظهار داشت: در راستای اجرای تکالیف نظارتی، مأموریت‌های مندرج در سند تحول و تعالی قضایی در زمینه احقاق حقوق عامه و جلوگیری از ترک فعل مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مسئول در وظایف محوله و همچنین بر اساس ماده 42 آیین‌نامه اجرایی سازمان به منظور پیشگیری از بحران به شناسایی سازه‌های ناایمن در سراسر کشور اجرا و وضعیت این سازه‌ها از حیث ایمنی ساختمان، رعایت اصول شهرسازی و معماری و صدور مجوز‌های ساخت و ساز با کمک سازمان آتش‌نشانی و سایر مراجع ذی‌صلاح بررسی و هشدار‌های لازم به دستگاه‌های اجرایی برای ایمن سازی ساختمان‌های تحت مالکیت یا نظارت خود ارائه شود.

وی افزود: بر این اساس بازرسی کل استان کردستان نیز به منظور حفظ جان مردم و کسبه به بررسی وضعیت این ساختمان تجاری پرداخته و تا زمان اظهارنظر در رابطه با پایداری سازه مجتمع تجاری آریا شهر قروه، در نهایت با دستور دادستان شهرستان قروه این واحد پلمب است.

بازرس کل استان کردستان تصریح کرد: این سازمان ابعاد مختلف این موضوع را بررسی و‌ نسبت به معرفی متخلفان احتمالی به مراجع قضایی  اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

هواسی صیانت از حقوق مردم و مبارزه با فساد و متخلفان را از برنامه‌های اولویت‌دار خواند و گفت:  بازرسی و نظارت بر اقدامات و فعالیت دستگاه‌ها در استان کردستان با جدیت و دقت انجام می‌گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها