کد خبر: 556429
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۱۲:۵۲:۴۱
| |

بانک جهانی از بسته کمکی ۱.۴۹ میلیارد دلاری به اوکراین خبر داد

بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیئت مدیره اجرایی این بانک ۱.۴۹ میلیارد دلار کمک مالی اضافی برای اوکراین تصویب کرده است.

بانک جهانی از بسته کمکی ۱.۴۹ میلیارد دلاری به اوکراین خبر داد
کد خبر: 556429
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۱۲:۵۲:۴۱

 بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیئت مدیره اجرایی این بانک 1.49 میلیارد دلار کمک مالی اضافی برای اوکراین تصویب کرده است.

به گزارش تسنیم، بر اساس این بیانیه، این کمک مالی جدید بخشی از بسته کلی حمایتی بیش از 4 میلیارد دلاری است که بانک جهانی در حال جمع‌آوری آن است.

این کمک‌ها شامل تضمین‌های مالی از سوی بریتانیا، هلند، لیتوانی، لتونی و سایر کشورها خواهد بود. بانک جهانی انتظار دارد که بودجه این پروژه "برای پرداخت دستمزد دولت و مددکاران اجتماعی" استفاده شود.

در این بیانیه به نقل از دیوید مالپاس، رئیس گروه بانک جهانی آمده است که این بانک "با کشورهای کمک کننده برای بسیج حمایت مالی همکاری می کند" و اقداماتی را برای "کمک به دسترسی اوکراینی ها به خدمات بهداشتی، آموزشی و حمایت اجتماعی" انجام می دهد.

پیش از این بانک جهانی با اندازه‌گیری ویرانی اقتصادی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین پیش بینی کرده بود که تولید ناخالص داخلی این دو کشور شاهد کاهش دو رقمی خواهد بود و کشورهای همسایه نیز یعنی بلاروس و مولداوی رکود اقتصادی را تجربه خواهند کرد.

این بانک وابسته به سازمان ملل در پیش بینی به روز شده خود در مورد این منطقه اعلام کرده بود که اوکراین بیشترین ضربه را متحمل خواهد شد و اقتصاد این کشور در سال 2022 به میزان 45.1 درصد کاهش خواهد یافت.

به گفته بانک جهانی، روسیه که تحت تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه‌ای از سوی آمریکا و متحدان غربی آن قرار گرفته است، با کاهش 11.2 درصدی تولید ناخالص داخلی خود مواجه خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها