کد خبر: 556268
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۱۸:۵۴:۵۲
| |

پیشرفت ۹۵ درصدی پل کنجانچم مهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: عملیات احداث پل بزرگ کنجانچم در مسیر ارتباطی ایلام - مهران با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

پیشرفت ۹۵ درصدی پل کنجانچم مهران
کد خبر: 556268
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۱۸:۵۴:۵۲

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: عملیات احداث پل بزرگ کنجانچم در مسیر ارتباطی ایلام - مهران با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

عبدالله بهادری اظهار داشت: این پل بزرگ به طول ۱۸۰ متر با هفت دهنه در کیلومتر ۵۶ جاده ارتباطی ایلام به مهران هم اکنون در مراحل پایانی کار قرار دارد.

وی هدف از اجرای این پروژه راهسازی را تسریع در ترافیک ایام اربعین حسینی و رفع گره ترافیکی این نقطه بیان کرد و افزود: افزایش هزینه های ساخت از دلایل تاخیر در اجرای این پل بزرگ بوده که با بهره‌برداری از آن و مسیر قبل و بعد این پل در اربعین سال جاری چند پیچ پرحادثه و گره ترافیکی این نقطه حذف خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: در کیلومتر ۵۵ نیز دو دستگاه پل‌ مربوط به باند برگشت محور ایلام- مهران در منطقه کنجانچم احداث شده که طول هرکدام از این دو دستگاه پل ۱۰۰ متراست با چهار دهنه ۲۵ متری که در مجموع بالای ۹۵ درصدپیشرفت فیزیکی دارند، این پل ها با تکمیل قطعه ۷ کیلومتری باند برگشت محور ایلام- مهران درمنطقه کنجانچم زیربارترافیک قرار خواهند گرفت.

بهادری درمورد باند برگشت محور ایلام مهران در منطقه کنجانچم گفت: طول این پروژه ۷ کیلومتر است که در حال حاضر عمده عملیات خاکی آن به انجام رسیده و هم اکنون دو پیمانکار از طرفین این طرح مشغول فعالیت می باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام ادامه داد: با تکمیل باند برگشت محور ایلام به مهران در منطقه کنجانچم ترافیک رفت و برگشت در منطقه مذکور کاملاً از هم جدا شده و حوادث جاده ای به حداقل ممکن خواهد رسید.

بهادری با بیان اینکه اصلی ترین محور اربعین کشور محور ایلام - مهران است، گفت: میزان پیشرفت فیزیکی تونل های در دست ساخت این مسیر مناسب است.

وی با اشاره به وضعیت جاده ایلام - مهران هم گفت: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر مسیر جاده ایلام - مهران (از میدان ارغوان تا پایانه مرزی) تاکنون بیش از ۱۰۰ کیلومتر از این محور تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.

وی اضافه کرد: قطعه اول بزرگراه ایلام - مهران به لحاظ شرایط توپوگرافی منطقه، بیشترین حجم عملیات راهسازی جهت ارتقا به بزرگراه را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به وضعیت پیشرفت قطعه اول بزرگراه ایلام - مهران یادآور شد: از ۱۱ کیلومتر طول این مسیر تاکنون پنج کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۶ کیلومتر در دست اقدام است و ۲ قطعه رانشی سنگین در این مسیر به مناقصه رفته است.

بهادری با بیان اینکه با احداث ۲ تونل در محدوده تونل کربلا، گره‌های ترافیکی این نقطه برطرف می شود، بیان کرد: ۲ رشته تونل در این ۶ کیلومتر در دست احداث است، یکی تونل موازی تونل قبلی راه کربلا به طول ۷۴۰ متر که حفاری و کف برداری شده و پیمانکار در حال نصب قالب لاینینگ جهت اجرای عملیات لاینینگ ( پوشش بتنی سقف و دیوارها) این تونل است که تاکنون ۱۲۰ متر از آن تکمیل شده و با نصب این قالب عملیات لاینینگ بدون وقفه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: غیر از احداث این تونل ها در قطعه اول بزرگراه ایلام- مهران عملیات تکمیلی پل های بزرگ و حجم عظیم ترانشه برداری و خاک ریزی در مراحل پایانی است که با انجام این مرحله چند نقطه پرحادثه محور مذکور حذف خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: حفاری و کف برداری تونل اول راه کربلا نیز به طول ۸۵۰ متر به پایان رسیده و هم اکنون عملیات لاینیگ و ترانشه برداری تونل توسط پیمانکار مربوطه در حال انجام است.

وی با اشاره به اهمیت تسریع در احداث بزرگراه ایلام- مهران به جهت تردد زائرین عتبات عالیات مخصوصاً در ایام اربعین و همچنین ترانزیت کالا از مرز بین المللی مهران گفت: تلاش خواهد شد مراحل تکمیل بزرگراه مذکور طبق برنامه زمانبندی و کیفیت فنی به انجام برسد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها