کد خبر: 556225
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۱۴:۰۴:۳۸
| |

استخر ViaBTC: بهبود ظرفیت فناوری پایه و فراهم سازی خدمات و محصولات فراگیر

رسانه نیوز بی تی سی مصاحبه ای با آقای یانگ هایپو مدیر عامل استخر ViaBTC ترتیب داده، و آن را منتشر کرده است. مقاله زیر ترجمه آن مقاله است.

استخر ViaBTC: بهبود ظرفیت فناوری پایه و فراهم سازی خدمات و محصولات فراگیر
کد خبر: 556225
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۱۴:۰۴:۳۸

استخر ViaBTC یکی از استخرهایی استخراج پیشرو در جهان کریپتو است. رسانه نیوز بی تی سی مصاحبه ای با آقای یانگ هایپو مدیر عامل استخر ViaBTC ترتیب داده، و آن را منتشر کرده است. مقاله زیر ترجمه آن مقاله است.

1. استخرهای ViaBTC‌ از سال 2016 شروع به‌کار کرده و در صنعت ارز‌های دیجیتال یک پیشگام به‌شمار می‌رود، ایده‌ای راه‌اندازی خدمات ViaBTC بر چه پایه‌ای بوده است؟

من برای اولین بار در سال 2011 با بیت‌کوین و نرم‌افزارهای متن باز آشنا شدم. در آن زمان به فناوری‌های بکارگرفته شده در بیت‌کوین علاقه‌مند شده و همراه با توسعه نرم‌افزار و کد‌نویسی به فناوری و صنعت بلاک‌چین جذب شدم. در سال 2013، با شروع به اجرای نود‌های بلاک‌چین بیت‌کوین، عملا به جامعه بیت‌کوین پیوستم. سپس در ماه مارس سال 2016، کار بر روی توسعه ViaBTC را آغاز کرده و تمام کد‌های آن را در مدت دو ماه به تنهایی کامل کردم.

هنگامی که کار بر روی پروژه ViaBTC را آغاز کردم، صنعت بلاک‌چین در مراحل اولیه خود قرار داشت و بسیاری از محصولات و ابزارهای مرتبط با آن همانند استخرهای استخراج و ماینینگ نیز بسیار نابالغ و ابتدایی بودند. از آنجایی که استخرهای ماینینگ نیازمند پایداری بالا و عملکردی قوی هستند، توسعه آنها کاری بسیار چالش‌برانگیز است. علاوه بر این، ماینینگ بخش عمده‌ای از فرایند نگه‌داری و ارتقای شبکه ‌‌بیت‌کوین است، از این رو، من تلاش می‌کردم با توسعه یک استخر ماینینگ قوی، بیت‌کوین و جامعه آن برای نیل به آینده‌ای بهتر یاری کنم. در واقع هدف اصلی من از توسعه ViaBTC، ایجاد محصولی با عملکرد بالا و تبدیل آن به یکی از زیرساخت‌های دنیای بلاک‌چین بود. امروز با افزایش اعتماد کاربران به این پروژه، ViaBTC گسترش یافته و به یک اکوسیسم کامل شامل CoinEx، ViaWallet، CSC و  ViaBTC Capital تبدیل شده است.

2. شما شعار خود را «با استفاده از بلاکچین، جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنیم»، عنوان کرده اید، آیا می‌توانید در این رابطه توضیح دهید؟

ظهور فناوری بلاک‌چین، نظم و اصول جدیدی را در بازارها ایجاد نموده است. برخلاف بازارهای سنتی، در بازار ارزهای دیجیتال، قرارداد‌های هوشمند تنها به وسیله کدهای کامپیوتری اجرا می‌شوند. از این رو، بلاک‌چین باعث ایجاد بازاری معتبرتر، شفاف‌تر و بازتر شده است. من معتقد هستم که فناوری بلاک‌چین با پشتیبانی از توسعه متن باز و آزادی‌های عمل بیشتر، ظهور نوآوری‌های دیگر را تقویت می‌نماید. به عنوان مثال، DAO، DeFi و GameFi همگی فناوری‌های بلاک‌چین پایه‌ای هستند که می‌توانند انحصار‌های موجود در حیطه‌های مختلف را از میان بردارند. فناوری ViaBTC مانند یک درگاه ورود به بازار ارزهای دیجیتال عمل کرده و کاربران را در کسب سود و سایر منافع از دنیای بلاک‌چین یاری می‌دهد، از این رو با ارایه منافع به عمده مردم، جهان را به مکانی بهتر تبدیل می‌کند.

3. ViaBTC در میان اکوسیستمی گسترده‌تر شامل CoinEx، ViaWallet و ViaBTC Capital، چه نقشی را ایفا می‌کند؟

در حال حاضر گروه ViaBTC، وظیفه اجرای پنج بخش تجاری کلیدی شامل یک صرافی، یک استخر ماینینگ، یک کیف‌پول، یک زنجیره عمومی و یک شاخه سرمایه‌گذاری را برعهده‌ داشته و به بیش از 4 میلیون کاربر در سراسر جهان خدمت‌رسانی می‌کند. این 5 بخش خدماتی شامل صدور، ارزش‌یابی، بررسی کاربرد ارزهای‌ دیجیتال مختلف و فناوری‌های زیربنایی آنها را پوشش می‌دهند. این 5 بخش‌ یک مجموعه از ابزارهای به‌هم پیوسته را برای کاربران ایجاد می‌کنند. برای مثال ماینر‌های ViaBTC pool می‌تواند به راحتی سود‌های خود را از طریق CoinEx برداشت نمایند. به طور خلاصه، اکوسیستم ما، استخراج، معامله و انتقال ارزهای دیجیتال و همچنین استفاده از DApp ها را برای کاربران میسر نموده است.

4. سیستم ViaBTC چگونه می‌تواند کارمزد تراکنش‌ کم و سود‌های بالا در ماینینگ را ارائه دهد؟

به منظور دست‌یابی به سود‌های ماینینگ بالاتر، ماینرها باید ابتدا از بازده بلوک اطمینان حاصل کنند. بدین منظور سیستم ViaBTC pool، فرایند پخش و انتقال شبکه BTC را با استفاده از کلاینت BTC مستقل خود، بهینه‌سازی کرده است. به لطف سرعت بالاتر این رویکرد، اکنون ماینرها در سراسر جهان می‌توانند با سرعت بیشتری بلاک‌های جدید را کشف کرده و نرخ بلاک‌های یتیم نیز به شدت کاهش پیدا کرده است. از این رو سود ماینینگ به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

علاوه‌بر این ViaBTC از ثبات بالایی برخوردار است و با گذر 6 سال از توسعه آن، شاهد هیچ‌گونه تصادفات فنی نبوده و به صورت 24 ساعته و شبانه‌روزی به ماینر‌ها خدمت‌رسانی کرده است.

5. سیستم ViaBTC، چه خدمات دیگری ارائه می‌کند که توسط سایر رقبا ارائه نمی‌شود؟

همراه با توسعه هر چه بیشتر صنعت ماینینگ، استخرهای ماینینگ در طول‌های سال‌های اخیر تکامل زیادی پیدا کرده اند و استخرهای جدید زیادی معرفی شده اند. بسیاری از استخرها تلاش کرده‌اند تا با ارائه یارانه و سوبسید سهم‌های زیادی از بازار را تصاحب نماید اما در نهایت شکست خورده اند. زیرا در ماینینگ پایداری مهم‌ترین فاکتور است و اگر در نهایت بلاکی استخراج نشود، هیچ سودی وجود نخواهد شد. بنابراین، می‌توان گفت ثبات تضمین شده، عملکرد بهتر، همگام‌سازی سریع بلاک‌ها و نرخ بلاک‌های یتیم پایین از جمله مزایای ViaBTC نسبت به استخرهای استخراج دیگر است.

6. شاخص‌ترین مرحله و نقطه‌عطفی که تاکنون ViaBTC به آن دست یافته کدام است؟ و مهم‌ترین نقطه عطف بعدی آن چیست؟

در ماه می سال 2021، سهم هش‌ریت ما در میان تمامی استخرهای ماینینگ رتبه اول را کسب کرد. هدف من از اشاره به این موضوع به عنوان شاخص‌ترین افتخار ViaBTC، بالیدن به سیستم نیست، بلکه می‌خواهم از ماینرها برای اعتماد به سیستم ما تشکر کنم. هش‌ریت های ViaBTC pool به طور پیوسته گسترش یافته و در ماه‌های گذشته از 20EH/s گذر کرده است.

ما در توسعه محصولات خود به جای وسواس بر روی رتبه‌بندی‌ها، تلاش می‌کنیم محصول خود را بهبود بخشیده و خدمات بهینه‌‌تری را برای کاربران فراهم نماییم، تا کاربران علاوه بر رضایت از استفاده از محصولات ما، آنها را به دوستان خود نیز معرفی نمایند. این شهرت مثبت و اعتماد کاربران، همیشه شاخص‌ترین هدف ما خواهد بود.

7. استخر ViaBTC در آینده چگونه توان رقابت خود را حفظ خواهد کرد؟

در رابطه با استخر ماینینگ، ما به بهینه‌سازی محصولات خود و با حضوری جهانی، به ارائه خدمات پایدار و درجه یک به کاربران ادامه خواهیم داد. برای مثال ما با ارائه مجموعه‌ای از بهینه‌سازی‌ها و ارتقا‌ها در روابط کاربری محصولات و نیز عملکرد آنها، تجربه کاربری بهتری را به کاربران ارائه خواهیم نمود. علاوه بر این، ما به تقویت فناوری‌های زیرساختی خود ادامه داده، راهبردهای امنیتی مستحکمی را اتخاذ نموده و یک شبکه ماینینگ کارامد را برای ماینرها فراهم خواهیم ساخت.

همچنین ما با بررسی بخش‌های تجاری ViaBTC از ابعاد مختلف، ارتباطات بین محصولات مختلف خود را تقویت کرده و دسترسی آسان‌تر و تجربه کاربری بهتری را برای کاربران علاقه‌مندان به حوزه ارزهای دیجیتال فراهم خواهیم کرد.

8. تغییراتی که در چند سال گذشته در صنعت ماینینگ بیت‌کوین رخ داده‌اند، چه تحولاتی را برای مدل کسب و کاری ViaBTC ایجاد کرده‌اند؟

در سال‌های اخیر صنعت ماینینگ به صورت فزاینده‌ای توجه زیادی را به خود معطوف کرده و نرخ هش‌ریت بیت‌کوین نیز با سرعت زیادی رشد کرده است. با این وجود، ViaBTC اساسا هدف خود را ارائه خدمات ماینینگ پایدار به ماینرها می‌داند. از این رو مدل کسب و کار ما تغییرات عمده‌ای نداشته و ما بیشتر بر روی برورزسانی محصولات تمرکز کرده‌ایم. در حال حاضر هدف تیم ما، ارائه خدمات مالی نوآورانه تر شامل پوشش ریسک و هجینگ و همچنین ارائه وام‌های مبتنی بر ارز دیجیتال برای آدرس‌دهی نیازهای ماینرها است.

9. در مورد روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال چه نظری دارید؟

رکود فعلی بازار ارزهای دیجیتال را به می‌توان به چندین عامل داخلی و خارجی مختلف ارتباط داد. برای مثال عوامل خارجی مانندی تورم بسیار بالا در کشورهای مختلف و سقوط بازارهای مالی جهانی به دلیل سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه فدرال رزرو آمریکا از یک سو، و عوامل داخلی مانند سقوط ارز دیجیتال terra و اکوسیستم مرتبط با آن و ایجاد وحشت در بازار از سوی دیگر، در روند ایجاد روند نزولی در بازار ارزهای دیجیتال نقش فراوانی داشته‌اند.

در چنین شرایطی ما باید بر روی توسعه بلند مدت تمرکز نماییم. در واقع اکوسیستم ViaBTC همیشه بر روی چشم‌اندازهای بلند‌مدت تمرکز داشته است و در طول 6 سال گذشته فراز و نشیب‌های فراوانی را در صنعت ارزهای دیجیتال پشت سر گذاشته و اعتماد کاربران را بدست آورده است. در عین حال، با نگاهی به گذشته می‌توان دید که بازار ارزهای دیجیتال در درازمدت همیشه رو به رشد بوده است و  این بازار کنونی از نظر بلوغ فنی، مقیاس‌پذیری و نیز شمار کاربران پیشرفت‌های فراوانی داشته است. به همین دلیل، ما به آینده خوش‌بین هستیم و به توسعه محصولات بهتر برای کاربران خود ادامه خواهیم داد.

10. نظر شما در رابطه با آینده ماینینگ بیت‌کوین چیست؟

بیت‌کوین ارز دیجیتال شماره یک جهان به‌شمار رفته و در کانون توجه فعالان این حوزه قرار دارد. از این رو، بیت کوین و تمامی حوزه‌های مرتبط با آن می‌توانند هر چه بیشتر توجه بازار را به خود معطوف نموده و سرمایه‌گذاران سازمانی را نیز جذب نمایند. علاوه بر این، در آمریکای شمالی شماری از منابع مالی متمرکز بر استخراج بیت‌کوین ایجاد شده اند. به همین ترتیب، بسیاری از شرکت‌های سهامی عام نیز در حال خرید بیت‌کوین و یا سرمایه‌گذاری بر روی ماینینگ BTC هستند. در نتیجه می‌توان گفت که موسسات بیشتری به ماینینگ BTC روی ‌خواهد آورد.

در صنعتی که به طور فزاینده‌ای به تسلط موسسات بزرگ درآمده است،‌ تمامی ماینرهای BTC، فارم‌ها و استخرهای ماینینگ باید ظرفیت فناوری‌های خود را افزایش داده و محصولات بهتر و بهینه‌تری را ارائه دهند. رقابت شدید، استخراج بیت‌کوین را تخصصی‌تر خواهد نمود. از این رو، نهاد‌های با فناوری‌های پایین‌تر و خدمات ضعیف‌تر به مرور منسوخ خواهند شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها