بلومبرگ: هند به دنبال خرید نفت بیشتر از روسیه است

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که هند در حال مذاکره با شرکت دولتی نفت روسیه موسوم به "روس‌نِفت" برای افزایش صادرات به این کشور است.

بلومبرگ: هند به دنبال خرید نفت بیشتر از روسیه است
کد خبر: 556216
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۱۳:۴۶:۲۸

شبکه خبری بلومبرگ روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که هند در حال مذاکره با شرکت دولتی نفت روسیه موسوم به "روس‌نِفت" برای افزایش صادرات به این کشور است.

به گزارش تسنیم، بر اساس این گزارش، شرکت‌های نفتی دولتی هند و روس‌نفت "به طور جمعی در حال کار بر روی نهایی کردن و تضمین قراردادهای جدید شش ماهه عرضه نفت خام روسیه به هند هستند."

این شرکت ها شامل پالایشگاه های ایندیَن اویل، هندوستان پترولیوم و بهارات پترولیوم و همچنین پالایشگاه‌های خصوصی ریلاینس و نایارا انرژی Nayara Energy هستند. این شرکت‌ها این گزارش را تایید نکرده‌اند.

منابع آگاه ادعا می کنند که برای جزئیات مربوط به حجم و قیمت این محموله های جدید، که علاوه بر مواردی است که روسیه از قبل به هند عرضه کرده است، طرفین هنوز در حال مذاکره با بانک های هندی که قرار است این معاملات را تامین مالی کنند، هستند.

این در حالی است که برخی از تاجران خارجی نفت اخیراً به دلیل خطر تحریم‌های ثانویه، برای خرید نفت خام روسیه ابراز تردید کرده‌اند.

ایالات متحده و بریتانیا پیشتر نفت روسیه را تحریم کردند، در حالی که اتحادیه اروپا هفته گذشته بر روی ممنوعیت جزئی توافق کرد.

هند، با این حال، خرید کالاهای روسی را در سه ماه گذشته افزایش داده و مشتاق است از نرخ های تخفیفی استفاده کند.

گزارش‌های حاکی است که صادرات نفت روسیه به هند در ماه مه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 25 برابر افزایش یافت.

هند به شدت به واردات انرژی وابستگی دارد و باید 85 درصد نفت مورد نیاز خود را برای مصارف داخلی خود خریداری کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها