جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد/ افزایش ۵۷ درصدی حقوق حداقلی بگیران

​جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پس از تصویب در هیئت وزیران اعلام شد که بر اساس آن حداقل دریافتی مستمری بگیران نباید از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر باشد.

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد/ افزایش ۵۷ درصدی حقوق حداقلی بگیران
کد خبر: 555813
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۱۴:۱۴:۲۸

بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، افزایش مستمری مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی هر سال به تصویب هیئت وزیران می رسد، به نحوی که حداقل دریافتی مستمری بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.

به گزارش ایسنا، وفق مصوبه شورای عالی کار مورخ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰، حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان در ماه رسید.

بنابراین براساس مصوبه اخیر هیئت وزیران مقرر شد که در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان، از کار افتادگان ومجموع مستمری بازماندگان سازمان تامین اجتماعی که به موجب قوانینی از جمله مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد؛ با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار ، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷.۴ درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر نباشد.

در خصوص مستمری از کارافتادگان جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتنی بر مصوبه فوق افزایش خواهد یافت.

همچنین با توجه به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولین که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می شود. همچنین به منظور کمک به معیشت مستمری بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ۱۰ درصد مذکور ، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تاسقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) به صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها