میرکاظمی: خروج نفت از بودجه امکان‌پذیر نیست

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: خروج نفت از بودجه در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست و اصلاح ساختار بودجه هم فقط خروج نفت نیست و اصلاحات دیگری هم لازم است. اینکه بودجه ساده، قابل فهم و قابل رصد باشد و دستگاه‌ها و استان‌ها پاسخگو باشند.

میرکاظمی: خروج نفت از بودجه امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 555244
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۱۱:۴۳:۵۴

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص اصلاح ساختار بودجه براساس توصیه رهبر انقلاب و کنار رفتن نفت از ساختار بودجه گفت: خروج نفت از بودجه در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست و اصلاح ساختار بودجه هم فقط خروج نفت نیست و اصلاحات دیگری هم لازم است. اینکه بودجه ساده، قابل فهم و قابل رصد باشد. دستگاه‌ها و استان‌ها پاسخگو باشند.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: الان شما فرض کنید وزیر محترم علوم بگوید همه دانشگاه‌ها هیات امنا دارند و بودجه خود را می‌گیرند و کاره‌ای نیستند. ما آمدیم به مجلس پیشنهاد دادیم که وزیر باید پاسخگوی رشد علمی کشور باشد اما دوستان برگرداندند که دانشگاه‌ها باید ردیف داشته باشند و برگشت. امروز وزیر همین ماه گذشته اعتراض داشت که من هیچ دخل و تصرفی در تخصیص بودجه ندارم و این یک نمونه کوچک است. این اصلاح ساختار ابعاد مختلفی دارد و جلسات مختلفش آغاز شده و یکی از ماموریت‌های جلسه شورای اقتصادی سران همین دستوری است که مقام معظم رهبری داده‌اند و ما کاری را در سازمان برنامه و بودجه آغاز کرده‌ایم که بتوانیم در این شورا تصویب کنیم. ما درگیر قانون برنامه هم هستیم و قطعا بودجه ۱۴۰۲ باید مبتنی بر این برنامه باشد و خیلی زمان نداریم. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها