شرایط احراز هویت حضوری و الکترونیک سجام در ۱۱ هزار مرکز مهیا شد

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد : سهامداران بازار سرمایه در سراسر کشور می توانند برای احراز هویت در سامانه سجام از ۱۱ هزار و ۳۷۸ مرکز (حضوری و الکترونیک) استفاده کنند.

شرایط احراز هویت حضوری و الکترونیک سجام در ۱۱ هزار مرکز مهیا شد
کد خبر: 553487
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ ۱۰:۴۳:۴۵

مدیریت راهبری سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) اعلام کرد: سهامداران بازار سرمایه می توانند با استفاده از 11 هزار و 378 مرکز «حضوری و الکترونیک» احراز هویت سامانه سجام که شامل 11 هزار و 325 مرکز «حضوری» و 53 سرویس غیرحضوری «الکترونیک» می شود نسبت به احراز هویت خود اقدام کنند تا از منافع ویژه آن که شامل دریافت سود سهام عدالت، سود سنواتی و سالیانه، حضور در مجامع الکترونیک و ... می شود، بهره مند شوند.

تعداد مراکز احراز هویت حضوری

 

این گزارش در ادامه می افزاید : مراکز منتخب احراز هویت حضوری در سراسر کشور شامل 4 هزار و 466 دفتر منتخب پیشخوان دولت، یک هزار و 993 شرکت کارگزاری و 2 هزار و 866 شعبه بانک های منتخب است که برای انجام خدمت احراز حضوری به سهامداران فعال می‌باشند.

تعداد سرویس های احراز هویت غیر حضوری «الکترونیک»

 

همچنین برای احراز هویت غیر حضوری «الکترونیک»، سهامداران می توانند از 53 سرویس آنلاین که توسط کارگزاری ها، بانک ها، سبدگردان ها و اپلیکیشن ها راه اندازی شده، استفاده کنند تا بدون خارج شدن از منزل و صرف وقت نسبت به احراز هویت «الکترونیک» اقدام کنند.

لیست مراکز منتخب احراز هویت «حضوری و الکترونیک»

 

بر این اساس سهامداران می توانند برای مشاهده لیست مراکز منتخب احراز هویت «حضوری و الکترونیک» به روی این لینک کنند.

سامانه سجام چیست ؟

 

سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها