کد خبر: 552621
|
۱۴۰۱/۰۲/۳۰ ۱۲:۱۲:۵۶
| |

اللهوردی دهقانی:

مس سونگون بزرگترین معدن مس دنیاست/ ریالی از درآمد سونگون به نام آذربایجان ثبت نمی‌شود

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی معدن مس سونگون را بزرگترین معدن مس جهان دانسته و گفت: متأسفانه ریالی از درآمد این معدن بنام آذربایجان شرقی ثبت نمی شود.

مس سونگون بزرگترین معدن مس دنیاست/ ریالی از درآمد سونگون به نام آذربایجان ثبت نمی‌شود
کد خبر: 552621
|
۱۴۰۱/۰۲/۳۰ ۱۲:۱۲:۵۶

اللهوردی دهقانی امروز در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: معادن آذربایجان نعمتی خدادادی است و از این حیث مقام اول کشور را داریم و سرانجام مسئولان و متولیان کشور اعلام خواهند کرد که مس سونگون ورزقان بزرگترین معدن مس دنیاست.

​به گزارش فارس، وی ادامه داد: این معدن سالانه ۲۴ هزار میلیارد ریال آورده دارد اما ریالی از آن به نام آذربایجان شرقی ثبت نمی شود و در بین معادن فعال شرکت ملی مس ۵۲ درصد مس آن را دارد اما سرمایه‌گذاری‌های لازم برای استفاده از این ظرفیت در منطقه صورت نگرفته و اکنون مس کاتد این معدن به صورت خام صادر می‌شود.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از مدیران عالی کشور و فعالان بخش خصوصی انتظار داریم توجه جدی به معدن مس سونگون و صنایع پایین دستی آن داشته باشند و باید انتظارات استان در بازگشت حساب های مالی این معدن نیز محقق شود.

دهقانی به موضوع روز مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: بخش‌های مختلف تولیدی به ویژه صنایع موادغذایی استان از این طرح متاثر بوده و باید اذعان کرد که حذف یکباره ارز ترجیحی آسیب رسان است و در این شرایط باید سیستم بانکی حمایت لازم را از بخش تولید بکند و بخش خصوصی هم باید متوجه زنگ خطر جدی مبنی بر لزوم تولید رقابت‌پذیر شده باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها