کد خبر: 552006
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۶ ۱۰:۱۷:۵۸
| |

نکاتی در مورد مهریه که نمی‌دانید

مهریه در هر زمان که مطالبه شود، باید توسط مرد به زن پرداخت شده که البته بسته به توانایی مالی مرد هم دارد. اما در بعضی از موارد زن برای دریافت مهریه نیاز به وکیل مهریه خواهد داشت؛ چرا که در حال حاضر بهترین راه برای دریافت مهریه استفاده از وکلای حرفه‌ای در این خصوص است.

نکاتی در مورد مهریه که نمی‌دانید
کد خبر: 552006
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۶ ۱۰:۱۷:۵۸

مهریه، مالی است که در زمان عقد دائم یا حتی موقت برای زن در نظر گرفته می‌شود و مرد باید تمام و کمال آن را بپردازد. در واقع مهریه در هر زمان که مطالبه شود، باید توسط مرد به زن پرداخت شده که البته بسته به توانایی مالی مرد هم دارد. اما در بعضی از موارد زن برای دریافت مهریه نیاز به وکیل مهریه خواهد داشت؛ چرا که در حال حاضر بهترین راه برای دریافت مهریه استفاده از وکلای حرفه‌ای در این خصوص است.

همان‌طور که می‌دانید در گذشته دریافت مهریه از طریق دادگاه انجام می‌شد که در این صورت حداقل 3.5 درصد ارزش مهریه به‌عنوان هزینه‌ دادرسی پرداخت می‌شده است؛ اما در حال حاضر فقط نیاز است که از طریق وکیل مهریه و اداره اجرای ثبت نسبت به دریافت مهریه اقدام شود که در این خصوص بهتر است استفاده از وکلای باتجربه در دستور کار قرار بگیرد.

مهریه چیست؟

امروزه از جمله مشکلات بین زن و شوهرها به پرداخت مهریه باز‌می‌گردد. در واقع مالی که در زمان عقد تعیین می‌شود باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا بعنوان مهریه در نظر گرفته شود که از جمله می‌توان به قابل تملک بودن آن اشاره کرد. به طور کلی مهریه نباید مجهول باشد. ضمناً همان‌طور که می‌دانید مهریه انواع و اقسام دارد که اگر در این خصوص اطلاعاتی ندارید، بهتر است که از یک وکیل مهریه مشورت بگیرید. در حالت کلی مهریه به انواع زیر تقسیم بندی می‌شود:

  • مهرالمسمی: این مهر همزمان یا پس از عقد توسط مرد یا زن یا شخص سوم تعیین می‌شود.
  • مهرالمثل: در بعضی از مواقع اگر مهریه در عقد تعیین نشده و زن تمکین خاصی کرده باشد در نظر گرفته می‌شود که البته شرایط مختلفی مانند وضعیت شغلی، خانواده و مواردی از این دست در آن دخیل خواهد بود.
  • مهرالمتعه: این نوع مهر با در نظر گرفتن وضعیت دارایی مرد مطالبه می‌شود. برای مثال وقتی که مهر در عقد تعیین نشده باشد و مرد، زن را طلاق داده باشد.

وکیل مهریه کیست

زن به محض عقد مالک مهریه است و هر زمان که اراده کند، می‌تواند در آن دخل و تصرف داشته باشد. در واقع وقتی عقد جاری می‌شود، مهریه به صورت تمام و کمال در سند ازدواج درج می‌شود که این کار لازم الاجرا بودن مهریه را در پی خواهد شد. به طور کلی زن می‌تواند برای دریافت مطالبات خود از دفترخانه‌ای که سند ازدواج در آن تنظیم شده‌ است، حکم اجرایی گرفته و بدون اینکه به دادگاه مراجعه کند، مهریه را به اجرا درآورد. اما اگر زن بنا به دلایلی برای دریافت مهریه نیاز به مراجعه به دادگاه داشته باشد، بهتر است قبل از هر گونه اقدام به وکیل مهریه مراجعه کند تا روند پرونده با سرعت بیشتری انجام شود.

وکیل مهریه

به طور کلی یک وکیل باتجربه در خصوص مسائل مهریه، با توجه به اینکه تجارب مختلفی در این زمینه دارد به راحتی می‌تواند مشکلات مربوط به دریافت مهریه را پیگیری و حل و فصل کند. ضمن اینکه تسلط به قوانین مهریه و رویه‌ قضایی سبب می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، زن برای وصول مهریه‌اش به نتیجه برسد. همچنین گفتنی است که استفاده از یک وکیل مهریه، تشخیص اینکه برای دریافت مهریه نیاز به مراجعه به دادگاه است یا می‌توان تنها از طریق اداره اجرای ثبت برای این منظور اقدام کرد را راحت‌تر خواهد کرد.

مهریه در طلاق توافقی

در مورد مهریه در طلاق توافقی، مهریه نیز باید طبق توافقات انجام شده بین مرد و زن باشد؛ چرا که این توافق در گواهی عدم سازش به ثبت می‌رسد؛ اما همان‌طور که حتماً می‌دانید، اگر زن و مرد در دوران عقد قصد طلاق توافقی داشته باشند، چنانچه زناشویی پیش آمده باشد، زن می‌تواند تمام مهریه‌اش را طلب کند و در صورت اینکه زن باکره باشد و نزدیکی رخ نداده باشد، فقط شامل نصف مهریه خواهد شد.

اما اینکه دریافت مهریه پس از طلاق توافقی به چه صورت است، باید عرض کنیم که در زمان‌های مشخص شده، باید طلب مهریه توسط مرد واریز شود که در صورت خودداری، زن می‌تواند از یک وکیل مهریه خبره کمک بگیرد؛ البته بحث مهریه در طلاق توافقی پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد که بررسی تمام جوانب آن بهتر است از طریق افراد اهل فن صورت بگیرد.

وظایف کلی وکیل باتجربه مهریه

در حالت عادی معمولاً برای دریافت مهریه اقدام نمی‌شود و در واقع اگر زن قصد جدا شدن از همسرش را داشته باشد و یا به دلایل مختلف نیاز به تحت فشار گذاشتن مرد باشد، به اجرای مهریه اقدام خواهد شد. به طور کلی یک وکیل مهریه در ابتدا باید بنیان خانواده را حفظ کند و دو طرف دعوی را به سازش سوق دهد؛ اما اگر به هر دلیلی موفق به این کار نشد، باید بداند که طبق قانون هر آنچه که نیاز است را باید انجام دهد تا زن به مهریه‌اش دست یابد. در حال حاضر استفاده از یک وکیل زبده و باتجربه بهترین راه برای دریافت مطالبات است تا در این صورت حقی از زن ضایع نشود.

بررسی هزینه وکیل مهریه

به طور کلی نمی‌توان درباره‌ هزینه‌های مربوط به وکیل پایه یک مهریه نظر مشخصی ارائه داد؛ چرا که هر پرونده بسته به مواردی که در آن پیش آمده است، سختی و دشواری‌های خاص خودش را دارد و طبیعتاً حق‌الوکاله با توجه به میزان پیچیدگی پرونده تعیین می‌شود. حال برای اینکه بتوانید در جریان حدود هزینه‌ها در حوزه مهریه باشید، کافی است که از یک مرکز معتبر استعلام بگیرید که ما پیشنهاد می‌کنیم از موسسه حقوقی دادسو که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده کنید.

وکیل مهریه

استفاده از بهترین وکیل مهریه با موسسه حقوقی دادسو

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، چنانچه نیاز به یک وکیل برای دریافت مطالبات مهریه‌تان دارید، کافی است از یک تیم تخصصی برای این منظور استفاده کنید. در حال حاضر موسسه حقوقی دادسو با به‌کارگیری از بهترین وکلای مهریه خدمات مناسبی را در نظر گرفته است که وصول مهریه در مدت زمان کوتاه از جمله‌ این خدمات است. گفتنی است که این مرکز با تشکیل پرونده و بستن قرارداد، تمام مسائل را به طور کامل و قانونی پیش خواهد برد. ضمناً از مزیت‌های استفاده از موسسه دادسو می‌توان به هزینه‌های پایین و تجربه‌ عالی وکلای این مجموعه اشاره کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها