نماینده مردم اسدآباد:

تورم و گرانی فوق حالت طبیعی است

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گرانی و تورم موجود فوق حالت طبیعی است،گفت: برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدتی که وعده داده شده عملا تاثیری در کنترل بازار نداشته و گرانی و تورم به نوعی کمر مردم را خم و مردم را گرفتار کرده است.

تورم و گرانی فوق حالت طبیعی است
کد خبر: 551010
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ۰۶:۵۶:۰۳

کیومرث سرمدی واله اظهار کرد: این شرایط وضعیتی است که می‌طلبد ابتدای امر دولت از خود شروع کرده و خدمات و تعرفه‌هایی را که  تحت اختیار خود دارد این را تعرفه‌ها را گران نکرده و در حد معمول بماند و در کنار آن نظارت جدی بر بازار داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه معتقدم اهرم‌های نظارتی به نحو شایسته به وظیفه خود عمل نمی‌کنند و  این گرانی‌ها فوق حالت طبیعی شده افزود:در بحث حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی که مجلس دولت را مخیل کرده و دست دولت را باز گذاشته دولت در یک بلاتکلیفی به سر می برد.

سرمدی واله تصریح کرد: اگر قرار بر آن است ارز حذف شود آن شرط دیگر که قیمت کالاها نباید از شهریور ۱۴۰۰ فراتر برود باید  نسبت به آن توجه داشته باشند و سازوکاری به کار بگیرند که این اتفاق نیفتد و اگر هم نه قرار است  که ارز ۴۲۰۰ را حذف نکنند  این برنامه را قاطع اعلام کرده و طوری برنامه ریزی کنند که تحت تاثیر شایعات دلالان و محتکران سو استفاده نکنند.

وی در ادامه در رابطه با افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران نیز گفت: به هر دلیلی قیمت‌ها در بخش خصوصی و خدماتی که دولت ارائه می‌دهد لجام گسیخته در حال افزایش است و هیچ کس و هیچ جا صدای کسی در نمی آید و حالا که اگر  حقوق کارگر می‌خواهد درصدی  بالا رفته و تکانی بخورد برخی فریاد تورم و گرانی و تعدیل سر می‌دهند که بخشی  عمده از آن جوسازی و فضاسازی است.

سرمدی واله با اشاره به اینکه بر این دامن زده می‌شود که افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران تورم را  افزایش خواهد داد و برای کارفرمایان مشکل پیش می‌آورد، خاطرنشان کرد: این امر نه اینکه تاثیر ندارد اما با این شدت نیست و معتقدم  این افزایش حق کارگران است و قطعا با نظارت دولت و با رعایت سازوکار قانونی تغییرات آنچنانی صورت نخواهد گرفت.

وی یاد آور شد: افزایش دستمزد کارگران با توجه به گرفتاری‌هایی که در تامین معیشت دارند این افزایش دستمزد بخشی از مشکلات معیشتی و گرفتاری آنان را مرتفع خواهد کرد.

سرمدی واله بیان کرد: هر ساله بسیاری از کارفرمایان قیمت تولیدات خود را بدون اینکه حقوق کارگرانشان را افزایش دهند بالا می‌برند و حال این افزایش ۵۷ درصدی دستمزد بدون شک به نفع کارگران بوده و اینکه این امر تاثیر بر تورم و گرانی و تعدیل کارگران می‌گذارد بخشی  عمده از آن جو سازی و فضا سازی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها