کد خبر: 550697
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۸ ۱۵:۰۰:۱۵
| |

رسانه‌های خارجی مدعی شدند:

سرمایه‌گذاری ایران در میادین نفتی نیکاراگوئه

رسانه های خارجی مدعی شدند ایران و نیکاراگوئه به منظور توسعه میادین نفتی در نیکاراگوئه و همچنین سرمایه‌گذاری در یک واحد پالایشگاهی تفاهم‌نامه مشترک امضا کردند.

سرمایه‌گذاری ایران در میادین نفتی نیکاراگوئه
کد خبر: 550697
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۸ ۱۵:۰۰:۱۵

ایران و نیکاراگوئه به منظور توسعه میادین نفتی در نیکاراگوئه تفاهم نامه مشترک امضا کردند. ایران به نیکاراگوئه قول داد در سوخت این کشور همکاری داشته باشد وشرایط برای سرمایه گذاری در یک پالایشگاه را به منظور "خنثی کردن اثرات تجاوزات و تحریم‌های آمریکا و اروپا" در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش مهر، جواد اوجی وزیر نفت ایران گفت: ما هر کاری که بتوانیم برای اطمینان از تحویل سوخت به نیکاراگوئه انجام خواهیم داد.

نیکاراگوئه از متحد خود، ونزوئلا، که در حال حاضر با بحران اقتصادی و اجتماعی مواجه است، سوخت وارد می‌کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، با تهاجم روسیه به اوکراین، قیمت سوخت افزایش یافته است که با توجه به تحریم‌های آمریکا که برخی از معاملات این کشور را دشوارتر می‌کند، وضعیت این کشور را تشدید کرده است.

دانیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه گفت که در جریان سفر هیأت ایرانی، "موضوعات اساسی مربوط به نفت" با پیشنهاد "پتروشیمی و پروژه‌های نفتی" و همچنین بهبود و نوسازی پالایشگاه‌ها و توسعه تولید در میادین نفت و گاز مورد بحث و بررسی قرار گرفت..

دو دولت توافقنامه توسعه مبادلات نفتی و قراردادی برای تأمین فرآورده‌های نفتی امضا کردند که ارزش آن مشخص نیست.

وزیر نفت ایران توضیح داد که این پروژه‌ها شامل امکان سرمایه گذاری در یک پالایشگاه متعلق دولت نیکاراگوئه است که توسط دولت اورتگا در سال ۲۰۰۷ راه اندازی شد اما در میانه راه متوقف شد.

دولت نیکاراگوئه توضیح داد که این مجتمع شامل یک تأسیسات ذخیره و توزیع سوخت است که با سرمایه گذاری ۴۳۲ میلیون دلاری تکمیل شد. در مورد فاز دوم این پروژه، ساخت پالایشگاهی پیش بینی شده است که به سرمایه گذاری بیش از ۳.۶ میلیارد دلار نیاز دارد.

تحریم‌های غرب ده‌ها مقام و مقامات نزدیک به رئیس‌جمهور نیکاراگوئه را در پس زمینه اتهامات فساد و نقض حقوق بشر هدف قرار می‌دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها