معاون پارلمانی رییس جمهور:

ارز ترجیحی زمینه‌ فساد و رانت را برای عده‌ای خاص ایجاد کرد

معاون پارلمانی رییس جمهور اظهار داشت: متاسفانه ارز ۴۲۰۰ تومانی زمینه‌ای برای فساد و رانت برای عده‌ای خاص ایجاد کرده بود و مردم عمدتاً از عواید آن بی بهره بودند.

ارز ترجیحی زمینه‌ فساد و رانت را برای عده‌ای خاص ایجاد کرد
کد خبر: 550420
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۶ ۲۰:۵۶:۴۹

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور که به قوچان سفر کرده، امروز پس از بازدید از پایانه مرزی باجگیران در جلسه پیگیری مصوبات سفر استانی رییس جمهور به این منطقه اظهارداشت: در جریان این سفر مصوبات خوبی برای رفع مشکلات مردم و پیشرفت و آبادانی در استان اتخاذ شده که از جمله آنها گازرسانی به باجگیران است که تکمیل آن می تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی باجگیران داشته باشد.

​به گزارش فارس، حسینی مردم باجگیران را مرزدارانی امین، انقلابی و غیور توصیف کرد و گفت: دولت مصمم است راهکارها و تدابیری برای توانمندسازی اقتصادی شهرهای مرزی بویژه باجگیران اتخاذ کند تا با ایجاد رونق و نشاط و پویایی، جوانان و مردم آن تمایلی به مهاجرت به سایر شهرها نداشته باشند.

معاون پارلمانی رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از توقف فعالیت پایانه مرزی باجگیران و تبعات اقتصادی ناشی از آن که مردم این منطقه را نگران کرده است، تصریح کرد: دولت با جدیت موضوع بازگشایی مرز را پیگیری خواهد کرد و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد. امیدواریم طرف مقابل هم همراهی لازم را در این زمینه داشته باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: دولت به گره گشایی از مشکلات مردم توجه جدی دارد و شخص رییس جمهور هم مرد میدان است و در موضوع تهیه واکسن، با قوت وارد عمل شده و آنرا در تماس با سران کشورهای مختلف  پیگیری کردند.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: دولت بعد از مسئله صیانت از سلامت جامعه، معیشت مردم را با اولویت در دستور کار قرار داده است، البته اصلاح ساختار اقتصادی ممکن است در کوتاه مدت مشکلاتی داشته باشد.

حسینی با اشاره به افزایش صادرات و فرصت های شغلی در حدود ۸ ماه گذشته اظهارداشت: در مقطعی نگاه دولتی ها به برخی کشورهای اروپایی و غربی بود اما رویکرد دولت سیزدهم توجه به کشورهای دوست و همسایه است و با همین رویکرد گام های خوبی برای تحکیم روابط خارجی کشورمان برداشته شده است.

معاون امور مجلس رییس جمهور در ادامه این جلسه، در تماس تلفنی با ارباب خالص، سفیر کشورمان در ترکمنستان مشکل بازگشایی مرز و انتظارات طرف مقابل در این زمینه را جویا شده و راهکارهای بازگشایی مرز و بازارچه مرزی را بررسی و بر پیگیری جدی این موضوع تاکید کرد.

حسینی همچنین در بدو ورود به شهر باجگیران با حضور در مقبره شهدا، با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل، به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.

* حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در محل برگزاری مسابقات ملی کشتی با چوخه

حسینی عصر امروز جمعه در ادامه برنامه های سفر به شهرستان قوچان پس از بازدید از یک مرکز بوم گردی و اقامتی، در روستای رهورد و محل برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات ملی کشتی با چوخه حضور یافت و ضمن تماشای مسابقات کشتی، مسئولین ورزشی استان را به حمایت از کشتی چوخه و سایر  ورزش های همگانی به منظور تقویت روحیه پهلوانی و جوانمردی در بین جوانان فراخواند.

حسینی در حاشیه این مسابقات در جمع خبرنگاران با اشاره به تعلق خاطر و علاقه مردم شمال خراسان بویژه قوچان به کشتی چوخه، گفت: حضور پرشور مردم برای تماشای کشتی چوخه نشاندهنده علاقه مندی مردم این خطه به این ورزش است لذا ضرورت دارد دولت حمایت کند تا جوانان به اینگونه ورزش ها که از گذشتگان به ارث رسیده و در آن روحیه پهلوانی و جوانمردی موج می زند، ترغیب و تشویق شوند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین درباره اهداف سفر، گفت: این سفر به دعوت نماینده مردم شهر و با هدف پیگیری مصوبات سفر استانی رئیس جمهور انجام شده است، لذا در بازدید از واحدهای تولیدی و شهرک صنعتی قوچان و گفت و گو با تولیدکنندگان و صنعتگران و نیز بازدید از پایانه مرزی باجگیران، مشکلات و دغدغه های مطرح شده در این بازدیدها از جمله تسریع در اجرای پروژه گازرسانی به باجگیران را به مسئولین مربوطه در هیات دولت ارائه خواهم داد و با جدیت برای رفع مشکلات و بهبود شرایط تلاش خواهد شد.

حسینی در پاسخ به سوالی درباره حذف ارز ترجیحی اظهار داشت: متاسفانه ارز ۴۲۰۰ تومانی زمینه ای برای فساد و رانت برای عده ای خاص ایجاد کرده بود و مردم عمدتاً از عواید آن بی بهره بودند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس خاطر نشان کرد: دولت در اجرای قانون مجلس شورای اسلامی و در هماهنگی با مجلس تلاش دارد تدابیری اتخاذ کند که یارانه ها به درستی و مستقیم در اختیار مردم قرار بگیرد و به گونه ای عمل شود که هیچگونه فشار و نگرانی برای مردم و اقشار ضعیف ایجاد نشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها