کد خبر: 550023
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۴ ۰۵:۱۰:۰۰
| |

خاندوزی را سریع برکنار کنید/ این بشر نمی‌داند بین وام دادن و نقدینگی رابطه است

خاندوزی را سریع برکنار کنید/ این بشر نمی‌داند بین وام دادن و نقدینگی رابطه است
کد خبر: 550023
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۴ ۰۵:۱۰:۰۰

مجید مرادی در نوشت:

 وزیر بی تجربه اقتصاد دولت ابراهیم رییسی روز دهم فروردین 1401 در گفتگو با خانم سادات حسینی گوینده اخبار بخش خبری ساعت 14 شبکه یک سیما از فتوحات خود در گشودن گره‌های وام بانکی و خصوصا اجبار بانک ها به پرداخت وام های خرد در حدی فراتر از سال های گذشته سخن می گفت  و از این که با هیچ یک از مدیران عامل بانک ها عقد اخوت نبسته و آنها ملزمند که این منویات ایشان را محقق کنند. ناگهان خانم مجری با یک سوال دقیق وزیر را به گوشه رینگ فرستاد و چرتش را پاره کرد. 

خانم سادات حسینی گوینده اخبار از وزیر پرسید با این حجم از وام های کلان و خرد نکلیف کنترل نقدینگی چه می شود؟!  وزیر که گویا انتظار چنین سوالی را نداشت و شاید گمان می کرد خانم مجری هم عوامانه برای او کف خواهد زد که منابع بانک ها تا حد امکان می دوشد و ته خزینه بانک ها را خالی می کند در پاسخ به این سوال به درد سر افتاد و پاسخ قابل توجهی به این سوال نداشت و حتی نگرانی خانم مجری را تایید کرد که باید از رشد نقدینگی جلوگیری کرد. اما این حرف با حرف دقیقه قبل خود او متناقض بود.

وزیر اقتصاد دولت رئیسی احسان خاندوزی همان راهی را می رود که دولت احمدی نژاد رفت. توزیع پول تنها کاری است که از او برمی آید. او به خود حق می دهد که بانک ها را تبدیل به صندوق قرض الحسنه کند و استخوان نظام بانکی را بپوکاند. 

با این وزیر شعاری اقتصاد که به اندازه رئیس یک شعبه یک بانک هم تجربه ندارد خدا به داد بانک ها برسد. بانک ها باید با پرداخت وام های بی حساب و کتاب برای دولتی که هیچ برنامه ای جهت بهبود اقتصاد و معیشت مردم ندارد و سلطان گرانی ها و رکورد شکن گرانی در میان همه دولت های پس از انقلاب شده است کارنامه درست کنند. این دولت چشمش به بانک هاست که پول بپاشند. آن هم پول هایی که در بهترین حالت قرار است بخشی از تورم را جبران کند. 

این دولت قرار بود اقتصاد را به تحریم گره نزند و در این هشت نه ماه گذشته تنها شاهد بریده شدن ترمز تورم و گرانی است.  خاندوزی برخلاف وزرای اقتصاد دولت های قبل که معمولا در نظام بانکی دخالت چندانی نمی کردند در حال اسلامی کردن بانک هاست چون دولت اسلامی باید بانک اسلامی هم داشته باشد و ابزارش هم وام پاشی است.

صدای این سیاست کودکانه وزیر پل مدیریتی اقتصاد ایران که خودش را عقل کل اقتصاد و بانکداری می داند به زودی در خواهد آمد. عمدتا کسانی که با پاپوش دینی وارد عرصه مدیریت می شوند اعتماد به نفس غبرقابل کنترلی دارند. نتایجشان هم غیرقابل کنترل است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱

    اره والا...یکی به داد اقتصاد برسه...تا دست بیسوادی مثل خاندوزی نابود نشه

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها