اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی، تنها راه نجات صندوق‌های بازنشستگی ورشکسته

​وزیر تعاون، کار‌ و رفاه اجتماعی از تشکیل هشت گروه تخصصی به منظور تنظیم لایحه سیاست‌های کلی تامین اجتماعی خبر داد و عملیاتی شدن این سیاست‌ها را تنها راه نجات صندوق‌های بازنشستگی ورشکسته دانست.

اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی، تنها راه نجات صندوق‌های بازنشستگی ورشکسته
کد خبر: 548379
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۲ ۱۱:۳۶:۰۶

حجت‌ عبدالملکی در صفحه شخصی‌اش در توییتر در این باره نوشت: « در اجرای دستور رئیس‌جمهور درباره تدوین لایحه ‎سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ابلاغی از سوی رهبرانقلاب، هشت گروه تخصصی تشکیل و ۱۵ محور در قالب پنج محور اصلی برای تنظیم لایحه، احصاء شده است.

‌به گزارش ایسنا، وی افزود: عملیاتی شدن این سیاست‌ها، تنها راه نجات ‎صندوق‌های ورشکسته بازنشستگی است که از گذشته به ارث رسیده.»

لازم به ذکر است بیست و یکم فروردین ماه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در راستای اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی و مصوب تأمین اجتماعی را برای اقدام به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند.

توئیت وزیر کار

بر اساس دستور رهبر انقلاب اسلامی و در اجرای بند «ج – ۱» الزامات تحقق سیاست‌های کلی نظام، قوه مجریه موظف است با کمک مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه و با بسیج دستگاه‌های مسئول، برنامه جامع تحقق این سیاستها را شامل تقدیم لوایح، تصویب مقررات و اقدامات اجرایی لازم، در مدت شش ماه ارائه کند.

سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی به منظور جامعیت دادن و انسجام‌بخشی به تلاش‌های نظام و ایجاد جهش در این زمینه ابلاغ شده و با توجه به اهمیت و جامعیت آن به‌عنوان یک سند بالادستی، تحقق آن مستلزم تغییرات اساسی در قوانین و مقررات جاری و تلاش‌های جدی در این عرصه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها