کد خبر: 548007
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۷:۳۸:۴۰
| |

ممنوعیت صادرات 4 محصول کشاورزی خلاف مصوبه قانون بودجه 1401 است

به گفته رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، ممنوعیت صادرات چهار محصول کشاورزی خلاف مصوبه قانون بودجه 1401 است و باید ابلاغیه مذکور لغو شود.

ممنوعیت صادرات 4 محصول کشاورزی خلاف مصوبه قانون بودجه 1401 است
کد خبر: 548007
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۷:۳۸:۴۰

پس از ممنوعیت صادرات چهار محصول کشاورزی گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و بادمجان توسط وزارت جهاد کشاورزی که امروز به گمرک ابلاغ شد، رئیس کمیسیون کشاوزری مجلس هم نسبت به آن اعتراض کرد و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ خلاف مصوبه قانون بودجه 1401 عنوان کرد.

به گزارش فارس، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در نامه‌ای به ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاوزری اعلام کرده است: این دستورالعمل خلاف مصوبه بند (ش تبصره 7) قانون بودجه 1401 است که تاکید دارد در این موارد باید حداقل 6 ماه قبل اطلاع‌رسانی شود.

طبق گفته رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ‌اتخاذ این تصمیم نادرست که در اوج برداشت محصولات کشاورزی جنوب و جنوب شرق کشور است، منجر به ورشکستگی کشاورزان و زمینه‌ساز اعتراض کشاورزان و ایجاد تنش در مناطق مذکور و التهاب در فضای جامعه خواهد شد، شایسته است در اسرع وقت ابلاغیه مذکور لغو شود.

اصل نامه به این شرح است:

صادرات

امروز معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به گمرک ممنوعیت صادرات چهار قلم محصول کشاورزی سیب زمینی، گوجه فرنگی، پیاز و بادمجان را ابلاغ کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها