وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

ساخت دو میلیون واحد نهضت ملی تا مرداد ماه

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه حدود یک میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا قرار گرفته است از افزایش این تعداد تا مردادماه به دو میلیون واحد مسکونی خبر داد.

ساخت دو میلیون واحد نهضت ملی تا مرداد ماه
کد خبر: 547713
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۱۸:۰۵:۴۶

رستم قاسمی در حاشیه نشست با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها در خصوص روند تکمیل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن گفت: یکی از اهداف مهم دولت و قانون مجلس اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که خوشبختانه گزارش‌هایی که مدیران کل راه و شهرسازی در خصوص تامین زمین و پیشرفت پروژه‌ها ارایه کردند حاکی از آن است که روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن روند مناسبی است.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: برنامه وزارت راه و شهرسازی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دو بخش دو میلیونی است تا بتوان در پایان دولت سیزدهم وعده دولت را در خصوص مسکن به مرحله عمل رساند. امروز نیز با مدیران کل راه و شهرسازی توافق کردیم که حداکثر تا مردادماه عملیات اجرایی شدن ساخت دو میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود یک میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است که در مراحل مختلف از فوندانسیون تا مراحل نازک کاری هستند، تصریح کرد: در برنامه است تا از مردادماه به بعد افتتاح پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار بگیرد.

قاسمی در خصوص بیشترین اجرای واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن نیز خاطرنشان کرد: طبیعتا در بین استان‌ها، استان تهران، خراسان رضوی و استان‌هایی که جمعیت بیشتری دارند نیازهای بیشتری نیز به مسکن دارند و تعداد واحدهای در حال اجرا و متقاضیان نیز در این استان‌ها با جمعیت بالا بیشتر است.

وی با بیان اینکه امروز با تمامی استان‌ها در خصوص موضوع زمین و ساخت گفت‌وگو کردیم، ابراز داشت: به زودی تا مردادماه دو میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن‌ شروع شده در کشور خواهیم داشت. با اینکار در دو بخش دو میلیونی موفق خواهیم شد تا در دولت سیزدهم به تعهدات خود در خصوص ساخت مسکن عمل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به شایعاتی از کند بودن مراحل ساخت طرح نهضت ملی مسکن، بیان کرد: روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن روند مناسبی دارد و به رغم آنکه سوابق ساخت مسکن مهر در کشور بوده است، ما در دولت سیزدهم و کمتر از هشت ماه حدود یک میلیون واحد مسکونی را در دست اجرا داریم.

قاسمی در خصوص نتیجه مذاکراتی که با سایر کشورها انجام شد نیز یادآور شد: مذاکرات با کشورهای دیگر در دست اجراست. این مذاکرات بیشتر برای آوردن کارخانجات صنعتی‌سازی است که هنوز به نتیجه نهایی نرسیدیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها