هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس:

احتمال واردات بنزین وجود دارد/ فعلا شیوه توزیع سوخت تغییر نمی‌کند

​عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه فعلا تصمیم بر توزیع بنزین به همین شیوه کنونی است، گفت: قرار بود ابتدا طرح جدید بنزینی در کیش به صورت پایلوت اجرا و معایب و محاسن آن بررسی شود که تاکنون هیچ گزارشی ارائه نشده است.

احتمال واردات بنزین وجود دارد/ فعلا شیوه توزیع سوخت تغییر نمی‌کند
کد خبر: 547353
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۱۰:۰۷:۲۳

هادی بیگی‌نژاد درباره سرانجام طرح جدید بنزینی که در کیش به صورت پایلوت اجرا می‌شود، اظهار داشت: هنوز نتایج طرح مشخص نیست ابتدا باید ببینیم آیا طرح مذکور امکان اجرایی شدن دارد یا خیر.

به گزارش ایلنا، وی افزود: هنوز مشخص نیست تصمیمات در این خصوص چگونه است و هیچ گزارشی نیز از سوی دولت و مجلس ارائه نشده است. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه فعلا تصمیم بر توزیع بنزین به همین شیوه کنونی است،  گفت: قرار بود ابتدا اجرا شود و معایب و محاسن آن بررسی شود که تاکنون هیچ گزارشی ارائه نشده است.

وی درباره احتمال واردات بنزین بیان داشت: طبق برآوردها روند مصرف بنزین افزایشی است، ما حدود 110 میلیون لیتر در روز تولید بنزین داریم اما امسال در تعطیلات نوروز رقم مصرف از تولید بالاتر رفت، بنابراین این احتمال وجود دارد که طی چند سال آینده مصرف بیش از میزانی باشد که امکان تولید داریم.

بیگی‌نژاد درباره راهکارهای کاهش مصرف خاطرنشان کرد: راه‌های متعددی برای کنترل مصرف وجود دارد، از جمله آن تغییر و متنوع‌سازی سبد سوختی، سرمایه‌گذاری روی اتومبیل‌های کم‌مصرف، صرفه‌جویی از سوی همه مردم و گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی است.

همزمان با اول اسفندماه سال 1400 طرح بازتوزیع یارانه بنزین در جزیره کیش آغاز شد.

در این طرح، همه شهروندان دارای کارت کیشوندی اعم از مالکان خودرو و افراد بدون خودرو، امکان دریافت سهمیه بنزین 20 لیتری را دارا خواهند بود.

در این طرح، قیمت بنزین تغییری نکرده است و بنزین یارانه‌ای 1500 تومان و قیمت بنزین آزاد 3000 تومان است و افراد فاقد خودرو که مصرف بنزین ندارند می‌توانند سهیمه بنزین یارانه‌ای خود را به دیگران انتقال داده یا به فروش برسانند.

بر این اساس سهمیه خودروهای عمومی کماکان مانند قبل به کارت سوخت آنها تعلق می‌گیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها