کد خبر: 547198
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۴ ۱۸:۳۵:۳۶
| |

۵ معدن راکد در شهرستان طبس تعیین تکلیف شد

پنج معدن راکد شهرستان طبس در اولین جلسه تعیین تکلیف معادن غیرفعال استان خراسان جنوبی در سال جاری تعیین تکلیف شد.

۵ معدن راکد در شهرستان طبس تعیین تکلیف شد
کد خبر: 547198
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۴ ۱۸:۳۵:۳۶

اولین جلسه تعیین تکلیف معادن راکد و غیرفعال استان در شهرستان طبس با محوریت معادن سیلیس و با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، معاون امور معادن و صنایع معدنی این سازمان و بهره‌برداران پنج معدن غیرفعال برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، عباس جرجانی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در راستای تعیین تکلیف معادن راکد و غیرفعال استان، پنج معدن راکد طبس در اولین جلسه سال جاری بررسی و تعیین تکلیف شد.

وی افزود: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم سازمان صمت در ۲ سال گذشته تعیین تکلیف معادن راکد و غیرفعال در سطح استان بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت جلسات متعددی در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار شده است گفت: این جلسات در سال جاری و در شهرستان‌ها نیز ادامه خواهد داشت.

دبیر شورای معادن استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در این راستا جلسه تعیین تکلیف معادن راکد و غیرفعال در شهرستان طبس با محوریت معادن سیلیس با حضور بهره‌برداران پنج معدن غیرفعال تشکیل شد و بهره‌برداران مکلف به تعیین تکلیف معدن در مدت زمان معین شدند.

وی تاکید کرد: در غیر این صورت برابر قانون نسبت به سلب صلاحیت از بهره‌برداران این معادن اقدام و این معادن به منظور فعالسازی از طریق مزایده به سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت و با برنامه واگذار خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در ادامه برنامه‌های سفر به شهرستان طبس از واحد کنسانتره زغالسنگ "شرکت فرآوری زغالسنگ پروده طبس" بازدید کرد.

این واحد فرآوری دومین واحد بزرگ تولیدکننده کنسانتره زغالسنگ در کشور است که با تولید سالانه ۲۶۰ هزار تن کنسانتره زغالسنگ زمینه اشتغال حدود ۱۲۰ نفر را به‌صورت مستقیم فراهم کرده است.

جرجانی از معدن زیرزمینی شرکت زغالسنگ نگین طبس و نحوه استخراج ماده معدنی در عمق ۴۰۰ متری از سطح زمین هم بازدید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها