کد خبر: 537869
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۸:۴۱:۴۷
| |

۸۰۰ تن سیب و پرتقال شب عید در سردخانه‌های استان ذخیره شد

رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: ۴۰۰ تن سیب مورد نیاز شب عید در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده و ۴۰۰ تن پرتقال هم در حال تامین است.

۸۰۰ تن سیب و پرتقال شب عید در سردخانه‌های استان ذخیره شد
کد خبر: 537869
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۸:۴۱:۴۷

یک مسئول در خراسان جنوبی:

مصطفی هاشمی‌پور روز یکشنبه ۲۴ بهمن در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان جنوبی که به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار شد، افزود: سیب از ۲ نوع زرد و قرمز به استان حمل و در ۲ سردخانه بیرجند و فردوس ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: در حال خرید و تامین پرتقال تامسون از شمال کشور هستیم که تامین و به استان حمل خواهد شد.

رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی خراسان جنوبی اظهار داشت: ۱۰۰ تن سیب و ۱۰۰ تن پرتقال هم سهمیه ذخیره ملی داریم که در صورت نیاز به استان حمل خواهد شد و مردم درخصوص تامین میوه شب عید دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی افزود: همه تلاش ما این است که میوه نوروزی ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از قیمت بازار به دست مردم برسد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در حال حاضر ۱۷۵ تن شکر برای مصرف خانوار، ۱۵۰ تن شکر برای صنف قنادی و ۸۶ تن شکر برای زنبورداران استان در حال توزیع است.

احمد بیکس افزود: سهمیه جدید درخصوص شکر برای نوروز به استان اعلام شده که جذب و توزیع خواهد شد تا مردم مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در بهمن امسال ۳۷۵ تن برنج تنظم بازار در استان توزیع شده است گفت: در حال حاضر ۳۷۵ تن برنج هندی و ۱۸۰ تن برنج تایلندی ابلاغ شده و در مرحله جذب است که به‌زودی در استان از طریق مباشرین توزیع خواهد شد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید روزانه ۱۲۰ تن گوشت مرغ در این استان خبر داد و گفت: روزانه در سطح استان توزیع گوشت سفید به‌صورت مستمر انجام می‌شود و مشکلی نداریم، تمهیدات لازم برای منجمدسازی گوشت سفید مورد نیاز شب عید هم در حال انجام است.

وی ادامه داد: روزانه ۸۰ تن تخم‌مرغ در استان خراسان جنوبی تولید می‌شود که مازاد مصرف به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

بیکس از تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها در روزهای پایانی سال و نوروز خبر داد و گفت: در راستای افزایش کیفیت نان تولیدی نانوایی‌های استان نیز از این پس نظارت‌ها بر این صنوف تشدید می‌شود همچنین کیفیت نان تولیدی با توجه به دغدغه مردم به‌جد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها