کد خبر: 546777
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۱:۳۵:۳۴
| |

منوچهر متقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت:

قرعه‌کشی خودرو به تدریج حذف می‌شود

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو به بازار ایران عرضه شود به قرعه‌کشی نیازی نخواهد بود.

قرعه‌کشی خودرو به تدریج حذف می‌شود
کد خبر: 546777
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۱:۳۵:۳۴

منوچهر متقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو به بازار ایران عرضه شود به قرعه‌کشی نیازی نخواهد بود.

به گزارش روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، منوچهر منطقی اظهار داشت: وزیر صمت به‌درستی حذف تدریجی قرعه‌کشی در سال 1401 را مطرح کرده‌اند و در ماه‌های آینده متناسب با افزایش عرضه خودروهای مختلف، پاسخ مناسبی به تقاضای بازار داده می‌شود.

وی افزود: وقتی برای تقاضا عرضه کمی وجود دارد، به‌طور طبیعی قیمت بالا می‌رود و قیمت عرضه کارخانه با بازار، فاصله معناداری پیدا می‌کند.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با بیان این‌که افزایش عرضه یکی از راهکارهای مؤثر برای کاهش قیمت خودرو است، تصریح کرد: محاسباتی انجام شد تا نشان دهد چقدر خودرو باید عرضه شود تا نیازی به انجام قرعه‌کشی نباشد و بر اساس نتایج آن محاسبات، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.

معاون وزیر صمت بیان داشت: این محاسبات نشان داد که اگر یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو به بازار ایران عرضه شود به قرعه کشی نیازی نخواهد بود، پس تولید یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو برای امسال هدف‌گذاری شده است تا عرضه و تقاضا به هم نزدیک شود.

منطقی افزود: با این افزایش عرضه، هرچقدر جلوتر برویم تعداد خودروهای بیشتری از شمول قرعه‌کشی حذف خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود که حتی برخی خودروها نیز به‌صورت فروش اقساطی عرضه شوند و اکنون نیز برخی خودروسازان خودروهای خود را به‌صورت نقد و اقساط ارائه می‌دهند.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به روند تدریجی حذف قرعه‌کشی‌ها، اظهار داشت: این موضوع در طول سال تحقق خواهد یافت و مربوط به ابتدای سال نیست، بلکه به‌مرور و با افزایش عرضه خودرو، تعادل در بازار عرضه و تقاضا به وجود خواهد آمد و هر چقدر به انتهای سال نزدیک‌تر شویم، تعداد بیشتری از خودروها از قرعه‌کشی حذف می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها