کد خبر: 546668
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۷:۳۳:۴۸
| |

توضیحات معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص ذخایر استراتژیک گوشت و مرغ کشور

پیرو انتشار گفت‌وگویی با جلال محمودزاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، با عنوان «ذخایر استراتژیک کشور در حال تمام شدن است/ مرغ کیلویی 80 هزار تومان خواهد شد» معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص ذخایر استراتژیک گوشت و مرغ کشور
کد خبر: 546668
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۷:۳۳:۴۸

پیرو انتشار گفت‌وگویی با جلال محمودزاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، با عنوان «ذخایر استراتژیک کشور در حال تمام شدن است/ مرغ کیلویی 80 هزار تومان خواهد شد» معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، مشروح پاسخ معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی را در ادامه می‌خوانید:

 

سردبیر محترم پایگاه خبری-تحلیلی اعتمادآنلاین

با سلام

احتراما؛ نظر به مطلب منتشر شده در آن رسانه مورخ 1401/01/05 کد خبر 544617 با عنوان «ذخایر استراتژیک کشور در حال تمام شدن است/ مرغ کیلویی 80 هزار تومان خواهد شد» مقتضی است دستور فرمایید، توضیحات زیر که از معاونت امور تولیدات دامی این وزارت ارائه شده، در آن سایت برای روشنگری افکار عمومی منتشر شود.

خوشبختانه در حال حاضر کشور در وضعیت مطلوبی از بابت ذخائر استراتژیک گوشت قرمز و مرغ قرار دارد و نگرانی در این خصوص نمی‌باشد. ضمن اینکه تولید گوشت مرغ نیز از روند افزایشی برخوردار و هیچگونه کمبودی نیست. در خصوص گوشت قرمز به لحاظ جمعیت دام موجود در کشور به استناد اطلاعات مرکز آمار ایران و تایید آمار دریافتی از معاونین بهبود تولیدات دامی استان‌های کشور، جمعیت گوسفند و بز مولد در مقایسه با سال 1399 و 1398 افزایش یافته است. اطلاعات دقیق جمعیت گاو شیری صنعتی موجود در کشور نیز در حال سرشماری است که تا به حال نسبت به سال 1399 و 1398 افزایش یافته است. اطلاعات دقیق جمعیت گاو شیری صنعتی موجود در کشور نیز در حال سرشماری است که تا به حال نسبت به سال 1399 حدود 5 درصد افزایش داشته است. جمعیت گاوهای آمیخته و بومی کشور نیز بر اساس اطلاعات دریافتی از استان‌ها حدود 5.4 میلیون راس می‌باشد که بر اساس آن تخصیص ماهیانه نهاده‌های دامی به استان‌ها از طریق سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی صورت می‌پذیرد. لذا بر اساس آمار و اطلاعات جمعیت دامی موجود در کشور پیش‌بینی تولید شیر خام در سال 1401 حدود 11684 هزار تن و تولید گوشت قرمز حدود 853 هزار تن و در صورت تامین مستمر نهاده‌های دامی مورد نیاز قابل تحقق می‌باشد. همچنین در راستای سیاست‌های حمایتی از تولید محصولات دامی در سال 1400 علاوه بر تعیین قیمت خرید شیر خام به مبلغ 64000 ریال، سه مصوبه خرید حمایتی دام عشایری، آزادسازی صادرات دام زنده و خرید دام سبک و سنگین در قالب برنامه حمایتی دام روستایی در کشور اجرا گردیده است. در خصوص پیش‌بینی افزایش قیمت گوشت قرمز پس از آزادسازی ارز ترجیحی به استحضار می‌رساند قیمت تمام شده محصولات دامی، تحت تاثیر مولفه‌های متعددی از جمله قیمت ارز و هزینه‌های مترتب در تولید می‌باشد که با توجه به بررسی‌های کارشناسی با قیمت‌های اعلامی مطابقت ندارد.

علیرضا رضازاده

مشاور وزیر و رئیس مرکز

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها