کد خبر: 546158
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۸ ۱۱:۰۸:۲۴
| |

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو:

۲۵ درصد آب آشامیدنی هدر میرود

وزیر نیرو گفت: هم اکنون میزان هدررفت آب آشامیدنی در کشور حدود ۲۵ درصد است که برای کاهش آن روش‌هایی در دستور کار ما قرار گرفته است.

۲۵ درصد آب آشامیدنی هدر میرود
کد خبر: 546158
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۸ ۱۱:۰۸:۲۴

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: هم اکنون میزان هدررفت آب آشامیدنی در کشور حدود ۲۵ درصد است که برای کاهش آن روش‌هایی در دستور کار ما قرار گرفته است.

به گزارش صدا و سیما، علی اکبر محرابیان افزود: عدد ۲۵ درصد مجموع هدررفت آب از شبکه‌های فرسوده و برداشت‌های غیر مجاز است که مجموع آن اتلاف آب می‌باشد.

وی گفت: هدررفت در خطوط و شبکه‌های جدید آبرسانی شهری و روستائی که در چند سال گذشته احداث شده بسیار کم، اما در شبکه‌های قدیمی به علت فرسودگی بالا و رعایت نشدن برخی استاندارد‌های لازم و مهندسی در احداث آن، بسیار زیاد است.

وزیر نیرو افزود: هم اکنون میزان هدررفت آب در برخی شهر‌های کشور مثل یزد بسیار کم و حتی از استاندارد‌های جهانی نیز کمتر است، اما در برخی شهر‌ها مثل یاسوج به علل وضع جغرافیائی خاص منطقه و فرسودگی بسیار زیاد خطوط و شبکه‌های آبرسانی آن، حدود ۶۰ درصد است.

محرابیان با اشاره به کم بودن اعتبارات جلوگیری از هدررفت آب گفت:، اما با این وجود طرح کاهش هدررفت آب در شهر‌هایی مانند یاسوج در دستور کار قرار گرفته است.

وی درباره راهکار کاهش هدررفت آب در کشور افزود: قرار است با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی، شبکه های​ فرسوده آبرسانی، اصلاح و از محل جلوگیری از هدررفت، بخشی از​ آب توسط سرمایه گذار به دیگر بخش‌ها فروخته شود که با این کار هم هدررفت کنترل و هم سرمایه بخش خصوصی برگشت داده می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها