کد خبر: 545929
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ۱۳:۱۶:۴۵
| |

نماینده مجلس مطرح کرد:

لزوم تشکیل فوری کارگروه برای جلوگیری از گرانی دارو توسط دولت

نماینده مردم تفت در مجلس گفت: کماکان نحوه توزیع یارانه دارو و تجهیزات پزشکی مشخص نبوده و باید رئیس جمهور کارگروهی فوری برای رسیدگی به این موضوع تشکیل دهد.

لزوم تشکیل فوری کارگروه برای جلوگیری از گرانی دارو توسط دولت
کد خبر: 545929
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ۱۳:۱۶:۴۵

سیدجلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم تفت در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه (16 فروردین) مجلس در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور، وزرای بهداشت و اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه، روسای بیمه سلامت و تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح گفت: ارز دارو حذف شده و حدود 72 هزار میلیارد تومان جهت یارانه دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده شده است.

​به گزارش فارس، وی ادامه داد: متأسفانه نه مجلس و نه کمیسیون بهداشت و نه هیچ کس دیگر از چگونگی اعمال و اجرای یارانه دارو و تجهیزات پزشکی مطلع نیست لذا ضروری است رئیس جمهور دستور فوری دهد تا کارگروهی زیر نظر معاون اول دولت تشکیل شده و قبل از اینکه بار گرانی دارو و تجهیزات پزشکی آزمایشگاهی به عنوان کالای اساسی و حیاتی بر دوش مردم احساس شود، تدبیر درستی اتفاق بیفتد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: زمان اجرای طرح و افراد تحت پوشش بیمه داروها و تجهیزات تحت پوشش و زیرساخت‌های بیمه تکلیفشان کماکان مشخص نیست. از طرفی باید سرمایه در گردش صنایع دارویی کوچک مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت شاهد گرانی چندین برابری دارو و تجهیزات پزشکی خواهیم بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها