کد خبر: 545810
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۴:۵۲:۰۶
| |

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها خبرداد:

افزایش تولید گل و گیاهان زینتی با وجود کرونا در سال گذشته

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی از افزایش تولید گل و گیاهان زینتی با وجود کرونا در سال گذشته خبر داد.

افزایش تولید گل و گیاهان زینتی با وجود کرونا در سال گذشته
کد خبر: 545810
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۴:۵۲:۰۶

به گزارش روز دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «غلامرضا تقوی» با بررسی وضعیت تولید و میزان صادرات گل و گیاهان زینتی، گفت: با توجه به وضعیت کرونا، تولید گل و گیاهان زینتی (گلخانه‌ای و فضای باز) در سال گذشته (۱۴۰۰) با روند افزایش به چهار هزارو ۵۳۲ میلیون عدد رسیده است.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به کاهشی بودن میزان صادرات این محصولات، یادآور شد: براساس آمار رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران در ده ماهه سال گذشته میزان صادرات گل و گیاهان زینتی برابر با ۶۹۴۷.۳ تن به ارزش ۱۳۸۸۰.۴ هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه کاهش ۲۸.۸ درصدی در وزن و ۳۶ درصدی در ارزش داشته است.

تقوی از دلایل کاهش صادرات را افزایش سخت‌گیری‌ها در اجرای پروتکل مربوط به صادرات درخت و درختچه‌های زینتی با خاک عنوان کرد و افزود: همچنین شاهد کاهش قدرت خرید که یک امر به صورت جهانی مشهود بوده نیز از جمله دلایل دیگر محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی تصریح کرد: بخشی از محصولات صادراتی به صورت ریال از کشور خارج شده که در آمارهای رسمی صادراتی لحاظ نمی‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها