کد خبر: 545745
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۱:۳۸:۴۹
| |

طرح برخورد با کشتار غیرمجاز و غیر بهداشتی دام در کردستان اجرا شد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: با حضور موثر و مستمر اکیپ های دامپزشکی، طرح تشدید نظارت، برخورد و مقابله با کشتار غیر مجاز دام در مناطقی از استان اجرا شد.

طرح برخورد با کشتار غیرمجاز و غیر بهداشتی دام در کردستان اجرا شد
کد خبر: 545745
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۱:۳۸:۴۹

ناصر مخدوم روز دوشنبه در نشستی که به همین منظور در سنندج برگزار شد با اشاره به اجرای موفق طرح تشدید نظارت نوروز ۱۴۰۱ دامپزشکی استان که به صورت شبانه روز برای آسایش و تامین امنیت غذایی مردم اجرا شد، اظهار داشت: در برخی از مناطق استان از جمله منطقه جانوره مریوان و سواریان سنندج افراد سودجو و فرصت طلب از کم آگاهی مردم سواستفاده کرده و اقدام به کشتار و عرضه غیر مجاز دام در مسیر پر ترددی مانند مسیر مریوان به سنندج می کنند.

به گزارش ایرنا، وی افزود: به همین دلیل ۲ اکیپ از بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان کردستان با حضور در این مناطق ضمن نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی که پس از تایید دامپزشکی از کشتارگاه وارد بازرا مصرف شده است، با کشتار غیر مجاز و غیر بهداشتی دام زنده نیز برخورد کردند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: این موضوع از مدت ها قبل در دستور کار اداره کل دامپزشکی بود و مراتب از طریق مراجع قضایی و عوامل نیروی انتظامی بعنوان تهدید آشکار علیه بهداشت عمومی و جرم محرز پیگیری شده بود که نتایج آن در آینده نزدیک با ساماندهی و تامین نیاز عرضه از طریق کشتارگاه های دام عملیاتی می‌شود.

مخدوم ادامه داد: تامین سلامت فرآورده‌های خام دامی و مسائل بهداشتی، نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت مردم است و از شهروندان درخواست می‌شود به منظور حفظ سلامت خود و خانواده از فرآورده های مورد تایید دامپزشکی که دارای مهر و برچسب دامپزشکی و تاریخ تولید و انقضا است استفاده کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان موارد مشکوک را از طریق تماس با سامانه پیغامگیر شبانه روزی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کردستان اطلاع دهند.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها