کد خبر: 542527
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۳:۴۳:۱۹
| |

عین اللهی، وزیر بهداشت :

دولت برای حل مشکلات مردم عزم و اراده جدی دارد

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : دولت سیزدهم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها نسبت به تحقق مطالبات مردم و حل مشکلات عزم و اراده جدی دارد.

دولت برای حل مشکلات مردم عزم و اراده جدی دارد
کد خبر: 542527
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۳:۴۳:۱۹

بهرام عین اللهی روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان نور افزود : مهم ترین فلسفه سفرهای استانی دولت آشنایی با مشکلات و تصمیم گیری جدی برای حل آنها است چرا که غیر از آن می توانستیم پشت میز بنشینیم و به نامه ها پاسخ بدهیم.

به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد :  مشکلات فراوانی در کشور وجود دارد که مربوط به زمان کنونی نیست بلکه مربوط به دهه های گذشته است که انباشته شده است و حل این مشکلات هم به بودجه نیاز دارد و در زمان کوتاه  بر طرف نمی شود.

عین اللهی با اشاره به توطئه های دشمنان از زمان پیروزی انقلاب تاکنون علیه ملت ایران ، گفت : دشمن علاوه بر توطئه ، تحریم های  مضاعفی بر ملت ایران تحمیل کرده تا مردم را از پای در بیاورد. 

وی با تاکید بر این که باید دشمن را به خوبی شناسایی کرد و دانست که هویتش چیست ، افزود : امروز با شکل گیری دولت سیزدهم فاصله مردم  با دولت کمتر شده است .

وزیر بهداشت تصریح کرد :  آخرین تجربه ای که مردم در این دولت کسب کرده اند  تزریق شتابان ‌واکسن کرونا بود چرا که سلامتی مردم برای دولتمردان بسیار مهم بوده است.

وی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران در دوران شیوع کرونا در زمینه پیشگیری و مهار این بیماری جز موفق ترین کشورهای دنیا بوده است ، گفت : خوشبختانه از زمان شیوع این ویروس تاکنون حدود ۹۴ درصد مردم دز اول و ۸۵ درصد دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

 عین اللهی اظهار داشت : تزریق شتابان واکسن کرونا باعث شد تا هیچ بیماری روی زمین باقی نماند و این محصول تلاش های شبانه روزی کادر پزشکی و همکاری مردم بوده است.

وی از مازندران به عنوان نگین گردشگری کشور یاد کرد و افزود : این استان گردشگر پذیر از لحاظ  برخورداری از مواهب طبیعی ، آثار تاریخی و ... موقعیت ممتازی دارد و با توجه به آزاد سازی حریم ۶۰ متری دریا ، پاکسازی حریم ساحلی از زباله بسیار ضروری است که باید مورد توجه مسوولان شهرستان های ساحلی قرار گیرد.

وزیر بهداشت تامین سلامت مردم را اولویت اول وزارتخانه تحت مدیریتش برشمرد و با ابراز نگرانی گفت : مازندران متاسفانه از لحاظ وقوع سوانح رانندگی رتبه نخست کشور را دارد که باید فرهنگ سازی شود.

وی نرخ رشد جمعیت در مازندران را هم نگران کننده توصیف کرد و افزود : نرخ رشد جمعیت در این استان نسبت به دیگر استان های کشور بسیار پایین و رو به سالخوردگی است که جای نگرانی دارد.

عین اللهی با اشاره از بازدیدش از بیمارستان شهرستان نور ، گفت:  این بیمارستان قدمت ۶۰ ساله دارد و تعداد تخت های آن کم است.

نماینده تام الاختیار اعزامی رییس جمهور به شهرستان نور تاکید کرد : مشکلات مطروحه شهرستان نور  به دولت انتقال داده می شود ضمن آن که امروز در نشست شورای اداری مرکز استان نیز این مسائل تشریح خواهد شد .

نماینده مردم شهرستان های نور و محمود آباد، تکمیل محور امل ، چمستان و نور ،  تکمیل بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی نور ، تکمیل کنارگذر شهرهای نور - رویان ، رفع کمبود آب آشامیدنی بخش چمستان  را از مطالبات مردم شهرستان نور مطرح کرد.

ولی الله فرزانه گفت : باتوجه به ولایت پذیری و صداقت در رئیس جمهوری برای حل این مشکلات  در سفر استانی دولت راهکار اساسی اندیشیده شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها