کد خبر: 542775
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۵:۳۷:۱۳
| |

افزایش حقوق کارگران، نمایانگر دغدغه دولت برای معیشت مردم است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزایش حقوق کارگران، نمایانگر دغدغه دولت برای معیشت مردم است، گفت: مصوبه شورای عالی کار در افزایش حقوق کارگران حمایت از جامعه کارگری به عنوان سرمایه مهم اجتماعی است.

افزایش حقوق کارگران، نمایانگر دغدغه دولت برای معیشت مردم است
کد خبر: 542775
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۵:۳۷:۱۳

محمد رشیدی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه شورای عالی کار درباره افزایش حقوق کارگران اظهار کرد: مصوبه شورای عالی کار در افزایش حقوق کارگران حمایت از جامعه کارگری به عنوان سرمایه مهم اجتماعی است.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس افزود: جامعه کارگر با حقوق ۳ و ۴ میلیون تومان نمی‌تواند امرار معاش کند و این مبلغ کفاف هزینه‌های زندگی وی را نمی‌دهد.

عضو هیات رییسه مجلس بیان کرد: اگر ما بخواهیم از کارگران حمایت کنیم و در جهت حفظ این سرمایه اجتماعی گام برداریم طبیعی است که باید اقدامات جدی در جهت تامین معیشت این قشر را در دستور کار داشته باشیم و افزایش حقوق کارگران در مصوبه شورای عالی کار اقدامی در همین جهت است.

رشیدی خاطرنشان کرد: البته نکته‌ای که باید در این حوزه به آن اشاره کرد و به آن توجه داشت این است که در کنار افزایش حقوق کارگران حمایت از کارفرمایان و اعطای تسهیلات به کارآفرینان و کارفرمایان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: وقتی ما در کنار کارگر از کارفرما نیز حمایت کنیم کارفرمایان و کارآفرینان نیز قدرت اقتصادی لازم را برای پرداخت حقوق کارگران خواهند داشت اما وقتی کارفرمایی توانایی پرداخت حقوق کارگر را نداشته باشد، کارگر خود را تعدیل می‌کنند و این در واقع نقض غرض است چرا که هدف ما تقویت معیشت کارگر و حمایت از این قشر است.

رشیدی گفت: عدم حمایت از کارفرما باعث می‌شود تا کارگری که تا دیروز حقوق حداقلی داشت امروز حقوقی نداشته باشد و از کار بیکار شود.

شورای عالی کار در مصوبه خود حداقل حقوق کارگر در سال آینده را با افزایش ۵۷ درصدی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها