اتحادیه اروپا خواستار شد:

حذف سایتهای رسانه ای روسیه از جست و جوی گوگل

کمیسیون اروپا درخواستی را به گوگل برای حذف رسانه های دولتی روسیه از نتایج جست و جوهایی که در کشورهای داخل این بلوک انجام می شود، ارسال کرده است.

حذف سایتهای رسانه ای روسیه از جست و جوی گوگل
کد خبر: 542521
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۳:۲۶:۱۴

واشنگتن پست گزارش کرده است گوگل نامه ای از مقامات اتحادیه اروپا را در دیتابیس درخواستهای دولتی بارگذاری کرده است. در این نامه مقامات اروپایی توضیح داده اند چگونه دستور رسمی کمیسیون اروپا برای ممنوعیت پخش شبکه خبری آر تی و اسپوتنیک در اتحادیه اروپا شامل حال موتورهای جست و جو و شرکتهای اینترنتی هم می شود.

به گزارش ایسنا، کمیسیون اروپا چند روز پیش ممنوعیت این دو رسانه دولتی روسیه را پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین صادر کرد. اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرده بود با این ممنوعیت رسانه های مذکور دیگر نمی توانند مطالب توجیه کننده جنگ را پخش کنند. فیس بوک، توییتر و تیک تاک هم دسترسی به آر تی و اسپوتینک در سراسر اروپا را مسدود کرده اند. گوگل هم محدودیتهای خود را اعلام کرده اما تنها برای کانالهای یوتیوب بوده است.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، در این نامه، مقامات اروپایی گفته اند موتورهای جست و جو نقش مهمی را در انتشار محتوی ایفا می کنند و اگر این شرکت رسانه های مذکور را از موتور جست و جوی خود حذف نکند، دسترسی عمومی به آنها را تسهیل می کند.

گوگل در راستای محدودیتهای اعمال شده، تبلیغات برای تبلیغات کنندگان مقیم روسیه را در تمامی پلتفرمها و شبکه های جهانی خود متوقف خواهد کرد. این اقدام علاوه بر تعلیق اخیر تبلیغات گوگل در روسیه است. گوگل و یوتیوب پیشتر فروش تبلیغات آنلاین در روسیه را متوقف کرده بودند. کانالهای یوتیوب در روسیه همچنان می توانند از مخاطبان خارج از روسیه درآمدزایی داشته باشند. اپلیکیشنهای رایگان در گوگل پلی همچنان در روسیه قابل دسترس خواهد بود. سرویس ویدیویی یوتیوب آلفابت و فروشگاه گوگل پلی تمامی خدمات مبتنی بر پرداخت در روسیه شامل اشتراک را در پی تحریمهای غربی و ایجاد مشکلات بانکی مربوط به آن معلق کرده اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها