رییس سازمان بورس:

منعی برای پرداخت سود سهام عدالت وجود ندارد/با سرخابی ها مانند شرکتهای دیگر برخورد می شود

رییس سازمان بورس و اوراق بهادر ضمن تشریح آخرین وضعیت پرداخت سود سهام عدالت توضیحاتی در مورد پذیره نویسی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ارائه کرد.

منعی برای پرداخت سود سهام عدالت وجود ندارد/با سرخابی ها مانند شرکتهای دیگر برخورد می شود
کد خبر: 542205
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۱۲:۵۹:۰۵

مجید عشقی در آیین رونمایی معاملات آتی در بورس انرژی در پاسخ به سوال ایسنا در مورد آخرین وضعیت پرداخت سود سهام عدالت گفت: تقریبا بیش از ۹۵ درصد سود توسط شرکتها پرداخت شده و سرموعد به حساب مشمولان واریز می شود.

به گزارش ایسنا، وی در مورد برگزاری انتخابات هیات مدیره شرکتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت: این موضوع در کارگردهی زیرمجموعه شورای عالی بورس در حال بررسی بوده اما هنوز تصمیم گیری نهایی نشده هست.

عشقی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در مورد هینکه کدام شرکتها سود سهام عدالت را وازیر نکرده اند گفت: چند شرکت به دلیل عدم وجود نقدیندگی یا افزایش سرمایه سود خود را پرداخت نکرده اند که تنها ۳ یا ۴ درصد میزان که سود را شامل می شود.

وی افزود: به دلیل منافعی که برای سهامداران سهام عدالت قائل هستیم افزایش سرمایه ها برای مشمولان نیز اعمال می شود در مورد شرکتهای که سود خود را پرداخت نکردند مراجع قانونی پیگیری خواهند کرد.

با سرخابی ها مانند شرکتهای دیگر برخورد می شود

عشقی در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به عدم استقبال از پذیره نویسی سرخابی ها سازمان بورس چه تصمیمی اخذ خواهد کرد گفت : با این دو شرکت طبق مقررارت عمل می شود. این شرکتها مانند سایر عرضه ها متعهد پذیره نویس دارند که باید طبق مقررارت عمل کنند.

افزایش تدریجی دامنه نوسانان

عشقی در ادامه در مورد تغییر دامنه نوسان گفت: هنوز هیات مدیره در این مورد مصوبه ای صادر نکرده است اما برنامه این است دامنه نوسان به صورت تدریجی در بازار متعادل افزایش پیدا کنند اما زمان دقیق آن مشخص نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها