کد خبر: 541944
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۱:۰۶:۱۷
| |

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت:

خط قرمز دولت، مردمی اداره شدن استقلال و پرسپولیس است

سخنگوی دولت گفت: خط قرمز دولت واگذاری تیم به مردم جهت اداره مردمی این دو تیم مردمی است.

خط قرمز دولت، مردمی اداره شدن استقلال و پرسپولیس است
کد خبر: 541944
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۱:۰۶:۱۷

علی بهادری جهرمی درباره آغاز روند واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: خصوصی‌سازی این دو باشگاه مردمی از سال‌ها پیش مطرح بود و متاسفانه مثل بسیاری از مشکلات دیگری که شاهدش هستیم، سال‌های سال معطل و روی زمین مانده و انجام نشده است. دولت مصمم مدیریت دو باشگاه مردمی را به خود مردم تفویض کند. این نگاه دولت، نگاه خود  مردم، استقلال و پرسپولیس و هواداران هر عزیز هر دو باشگاه است.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: طبیعی است فرآیند واگذاری اداره دو باشگاه به مردم باید طی شود و هیات واگذاری فعلا در مرحلهه واگذاری 10 درصد از سهام استقلال و پرسپولیس از محل افزایش سرمایه است. برای افزایش شفافیت و وجود نداشتن حواشی، بهترین شیوه عرضه در بورس است که انتخاب شده است. فعلا از طریق فرابورس در مرحله واگذاری اولیه  در حال عرضه عمومی است. دولت امتیاز خودش را که اولویت بوده سلب کرده و اجازه داده به مردم واگذار شود.

سخنگوی دولت عنوان کرد: طبیعی است بعد از این واگذاری 10 درصد اولیه که فعلا در مرحله انجام است و هنوز نهایی نشده و برای ثبت نام و عرضه نویسی آن 30 روز مهلت وجود دارد، امکان کشف قیمت بهتر، قیمت‌گذاری مناسب‌تر و پیمودن مراحل بعدی برای واگذاری بلوکی سهام یا شیوه‌های دیگر وجود دارد که آن هم باید به تشخیص هیات واگذاری انتخاب شود صورت می‌گیرد.

بهادری جهرمی افزود: یکی از گزینه‌های مطرح که وزیر کار آن را طرح کردند و علاقه‌مند هستیم در دولت آن را عملیاتی کنیم این است که تعاونی‌هایی از هواداران دو تیم شکل بگیرد و فعال شود. اقداماتی هم در این زمینه صورت گرفته تا امکان واگذاری تیم به هواداران و مدیریتش از طریق آنها فراهم شود. البته ممکن است امکان طراحی روش‌های دیگر هم وجود داشته باشد. بدیهی است خط قرمز دولت واگذاری تیم به مردم جهت اداره مردمی این دو تیم مردمی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها