کد خبر: 541735
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۲۰:۳۷:۲۰
| |

موافقت مجلس با تامین منابع توسعه شبکه ملی اطلاعات و ارتقای پوشش اینترنت

نمایندگان مجلس با تامین منابع در جهت توسعه شبکه ملی اطلاعات، ارتقای پوشش اینترنت و موبایل در روستاهای مناطق کمتر برخوردار و مسیر بزرگراه ها و جاده های اصلی موافقت کردند

موافقت مجلس با تامین منابع توسعه شبکه ملی اطلاعات و ارتقای پوشش اینترنت
کد خبر: 541735
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۲۰:۳۷:۲۰

نمایندگان مجلس در نشست علنی نوبت سوم امروز (یکشنبه 15 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور با بندهای (ز) و (ح) تبصره 7 این لایحه موافقت کردند.

به گزارش فارس، در جریان بررسی بند (ز) این تبصره به پیشنهاد علی جدی اصلاحاتی در این بند اعمال شد که نمایندگان با 158 رأی موافق، 29 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در صحن با این پیشنهاد اصلاحی موافقت کردند.

براساس بند (ز) اصلاح شده تبصره 7 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛

- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجاز به مولد سازی اموال و دارایی های غیر منقول و همچنین تغییر کاربری و فروش اموال غیر منقول مازاد خود و دستگاه‌های تابعه تا سقف یکصد هزار میلیارد (100.000.000.000.000) ریال است. منابع حاصله پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور (موضوع بند (الف) تبصره(18) این قانون) به وزارتخانه مربوط اختصاص می یابد تا صرف توسعه شبکه ملی اطلاعات و توسعه و ارتقای پوشش اینترنت و موبایل در روستاهای مناطق کمتر برخوردار و مسیر بزرگراه ها و جاده های اصلی شود.

* شرایط نصب تجهیزات ارتباطی برای دستگاه های اجرایی در سال ۱۴۰۱ تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور با بند (ح) تبصره 7 این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (ح) تبصره 7 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛

- به منظور بهره گیری از منابع ملی برای سرعت بخشی به توسعه شبکه ملی اطلاعات، دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه و نهادهای عمومی مکلف هستند با اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در صورت داشتن ظرفیت، ابنیه و زیرساخت‌های خود از قبیل تیرهای انتقال، مسیرهای ارتباطی زمینی و زیرزمینی، مجرا (داکت ها) و فضاهای مناسب نصب تجهیزات ارتباطی خود را وفق تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اختیار کاربر (اپراتورهای مخابراتی) قرار دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها