کد خبر: 541729
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۱۹:۴۶:۵۶
| |

اخذ عوارض جاده‌ای باید تا پایان خرداد ۱۴۰۱ الکترونیکی شود

مجلس، دولت را مکلف کرد از طریق مشارکت سرمایه‌گذاران بخش غیر‌دولتی، أخذ عوارض جاده‌ای در تمام آزادراه‌ها را تا پایان خرداد‌ماه سال 1401 الکترونیکی کند.

اخذ عوارض جاده‌ای باید تا پایان خرداد ۱۴۰۱ الکترونیکی شود
کد خبر: 541729
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۱۹:۴۶:۵۶

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 15 اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با بند (ک) تبصره (6) ماده واحده لایحه مذکور موافقت کردند.

به گزارش فارس، در بند (ک) تبصره 6 این لایحه آمده است؛

ک- تأخیر در پرداخت عوارض مصوب بزرگراهی و راههای اصلی جدید و شبکه آزادراهی در زمان مقرر، مشمول جریمه غیرقابل بخشودگی معادل بیست درصد(20%) عوارض مصوب در آزادراه، بزرگراه و راههای اصلی جدید مربوط می باشد در صورت تأخیر بیش از یکماه در پرداخت، علاوه بر اصل عوارض و جریمه مذکور، مشمول جریمه ای معادل دو درصد(2%) مجموع نرخ اصل و جریمه یادشده به ازاء هر ماه تأخیر، می شود.

منابع حاصله صرف استهلاک اصل و سود سرمایه گذاری صورت گرفته در شبکه آزادراهی می‌گردد. در این راستا:

1- وزارت راه و شهرسازی مکلف است از طریق مشارکت سرمایه‌گذاران بخش غیر‌دولتی، أخذ عوارض جاده‌ای در کلیه آزادراه‌ها را به صورت الکترونیکی تا پایان خرداد‌ماه سال 1401 عملیاتی نماید.

2- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به منظور حمایت از الکترونیکی‌کردن آزادراه های کشور موظف به أخذ مفاصا حساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان تعویض پلاک خودرو است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها