کد خبر: 540931
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۰۸:۴۶:۵۹
| |

نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس:

تصویب طرح صیانت از نظر آیین نامه ای و موقعیت زمانی مناسب نبود

نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در کمیسیون مربوطه هم از لحاظ آیین نامه ای و هم از نظر موقعیت زمانی مناسب نبود، به این دلیل که الان مجلس در حال بررسی بودجه سنواتی کشور است و باید اقناع حداکثری بین مردم ایجاد شود که هدف چیست.

تصویب طرح صیانت از نظر آیین نامه ای و موقعیت زمانی مناسب نبود
کد خبر: 540931
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۰۸:۴۶:۵۹

سیدکریم حسینی،نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با مخالفت برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی اظهار کرد: بررسی این طرح در کمیسیون هم از لحاظ آیین نامه ای و هم از نظر موقعیت زمانی مناسب نبود، به این دلیل که الان مجلس در حال بررسی بودجه سنواتی کشور است و قرار بر این بود که این طرح اگر بررسی شود، تمامی زوایای کارشناسی آن بررسی شده و اقناع حداکثری بین مردم ایجاد شود که هدف چیست.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه تصریح کرد: فضایی که در حال حاضر غالب است این است که می خواهند فلان پلتفرم ها را تعطیل و ممنوع کنند و اینترنت محدود شود، اما کشور اینقدر ضعیف نیست که چنین مسائلی که غیر واقعی است بر فضای عمومی جامعه غالب شود و در واقع احساس روانی بدی را به جامعه دهد. علیرغم اینکه نه هدف طراحان و نه هدف کسانی که تا حالا رای دادند این بوده است و به همین دلیل مخالفت شد یا اینکه طوری منعکس شود که با توجه به اینکه هنوز طرح به تصویب نهایی نرسیده و اینترنت ضعفی داشته باشد، این ضعف را به این طرح نسبت می دهند که این موضوع، هم برای شأنیت مجلس خوب نیست و هم اینکه هدف از طرح این موضوع این نبوده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم گفت: واقعا مدیریت خوبی در کمیسیون مربوطه طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی صورت نگرفت و این اعلامی که انجام شد هدف غایی و نهایی مجلس نبود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها