کد خبر: 540533
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۱۵:۵۲:۲۸
| |

پیشنهادهای فاقد ماهیت بودجه‌ای از چرخه بررسی در صحن مجلس خارج شدند

نمایندگان مجلس بر اساس اصل ۵۲ قانون اساسی با خروج پیشنهادهای فاقد ماهیت بودجه‌ای از چرخه بررسی در صحن علنی موافقت کردند.

پیشنهادهای فاقد ماهیت بودجه‌ای از چرخه بررسی در صحن مجلس خارج شدند
کد خبر: 540533
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۱۵:۵۲:۲۸

علیرضا سلیمی در نشست علنی عصر امروز یکشنبه (8 اسفند) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل (52) قانون اساسی عنوان کرد: بر اساس این اصل به هیچ عنوان پیشنهاداتی که در زمان بررسی بودجه ماهیت بودجه‌ای ندارند در صحن مجلس قابل طرح نیست. حتی مواردی که از تلفیق آمده و ماهیت بودجه‌ای ندارند نیز بر اساس آیین‌نامه داخلی و اصل 52 نباید مطرح شوند.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: اگر قرار باشد در زمان بررسی لایحه بودجه قانونگذاری صورت گیرد هیچ کس نمی‌تواند هیچ چیز را برنامه ریزی کند چرا که تمامی قوانین یکساله می‌شود. ماده (182) آیین‌نامه داخلی مجلس نیز بر این موضوع تأکید دارد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس ضمن پذیرش این اخطار و به رأی گذاشتن آن عنوان کرد: چنانچه نمایندگان با این پیشنهاد موافقت کنند هر پیشنهاد دیگری که در آن عدد و رقم نباشد، غیرقابل طرح خواهد بود بنابراین این اخطار که طبق اصل 52 قانون اساسی مطرح شد، اجازه قانونگذاری جدید در صحن را از ما خواهد گرفت و تمامی پیشنهاداتی که فاقد عدد و رقم باشد، حذف می‌شوند.

نهایتاً نمایندگان با 138 رأی موافق از مجموع 228 نماینده حاضر در جلسه با این اخطار موافقت کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها