کد خبر: 539676
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۶:۱۸:۲۷
| |

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱

با تصویب مجلس، عرضه کنندگان انواع بازی‌های خارجی مشمول ۱۰ درصد عوارض می‌شوند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، عرضه کنندگان انواع بازی های خارجی را مشمول عوارضی معادل ۱۰ درصد قیمت فروش کردند.

کد خبر: 539676
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۶:۱۸:۲۷

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز چهارشنبه مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، بند (م) تبصره ۶ لایحه بودجه را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، بر اساس بند (م) تبصره۶، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است از عرضه کنندگان انواع بازی های خارجی قابل نصب در رایانه، تلفن های همراه و کنسول عوارضی معادل ده درصد(۱۰ درصد)قیمت فروش را أخذ و به حساب درآمدی ۱۶۰۱۷۸ جدول شماره(۵) این قانون نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید.

همچنین نمایندگان پیشنهاد احمد امیرآبادی فرهانی در خصوص حذف بند (ک) تبصره ۶ را بررسی کرده و در نهایت با حذف این بند موافقت کردند.

احمد امیرآبادی فرهانی در توضیح این پیشنهاد خود، بیان کرد: در این بند  عوارض برای بزرگراه ها و راه های اصلی دیده شده و گفته اند مشمول جریمه غیرقابل بخشودگی شود، یعنی آن هایی که در زمان مقرر عوارض را پرداخت نمی کنند جریمه بدهند. در صورت تاخیر بیش از یک ماه در پرداخت مجددا دو درصد جریمه شوند. بعد گفته تاخیر در پرداخت به ازای هر ماه هم محاسبه شود. اولا دستگاه های الکترونیکی ایجاد شده و بخشی بعضا درست کار نمی کنند و اشتباه کار می کنند. از سوی دیگر این جریمه برای کارگران که بین شهرهای بزرگ و اطراف آن تردد می کنند، سرسام اور است و تبعات اجتماعی به دنبال دارد. 

در این بند آمده بود که  تأخیر در پرداخت عوارض مصوب بزرگراهی و راههای اصلی جدید و شبکه آزادراهی در زمان مقرر، مشمول جریمه غیرقابل بخشودگی معادل بیست درصد(۲۰%) عوارض مصوب در آزادراه، بزرگراه و راههای اصلی جدید مربوط می باشد، در صورت تأخیر بیش از یکماه در پرداخت، علاوه بر اصل عوارض و جریمه مذکور، مشمول جریمه ای معادل دو درصد(۲%) مجموع نرخ اصل و جریمه یادشده به ازاء هر ماه تأخیر، می شود.

در نهایت نمایندگان با پیشنهاد حذف این بند از لایحه موافقت کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها