نام‌نویسی 15 هزار گیلانی فاقد بیمه در طرح بیمه سلامت

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه پیش بینی می شود بیش از 200 هزار گیلانی فاقد پوشش بیمه ای باشند، گفت: از ابتدای شروع طرح تاکنون بیش از 15 هزار نفر شناسایی و نام نویسی شده اند و روند شناسایی و ثبت نام، تا پایان اجرای طرح ادامه دارد.

نام‌نویسی 15 هزار گیلانی فاقد بیمه در طرح بیمه سلامت
کد خبر: 539249
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۷:۱۵:۱۰

مرتضی نورسته امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت و جایگاه بیمه در بین اقشار مختلف، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و به‌منظور تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه، طرح بیمه سلامت در دستور کار سپاه قدس گیلان قرار گرفت.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه گیلان در همه بخش‌ها پیش‌قراول بوده، افزود: اجرای طرح سلامت با مشارکت بسیجیان و گروه‌های جهادی در استان در حال اجرا بوده و گیلان پیش‌قراول اجرای این طرح است.

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ هزار گیلانی فاقد پوشش بیمه‌ای باشند، گفت: از ابتدای شروع طرح تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر شناسایی و نام‌نویسی شده‌اند و روند شناسایی و ثبت‌نام، تا پایان اجرای طرح ادامه دارد.

نورسته، کاهش هزینه‌های درمانی و همچنین محرومیت‌زدایی در بخش درمان را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح بیمه سلامت برشمرد و بیان کرد: افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی و ۹۰ درصد هزینه‌های بیمارستانی‌شان رایگان است. و این مهم می‌تواند بخشی از دغدغه‌های مردم به‌ویژه اقشار ضعیف را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه نگاه بسیج و سپاه محرومیت‌زدایی در همه بخش‌ها را شامل می‌شود، افزود: در طرح بیمه سلامت کاهش هزینه‌های درمانی در بخش پزشکان متخصص هم تعریف شده است.

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه  مشارکت مردم در اجرای موفق طرح بیمه سلامت مؤثر است، گفت: در این طرح بسیجیان و گرو‌های جهادی از طریق مراجعه حضوری در منازل افراد و یا تماس تلفنی اطلاعات افراد بدون بیمه را دریافت می‌کنند.

نورسته از افرادی که فاقد بیمه هستند خواست تا با معرفی خود به نواحی، پایگاه‌های بسیج و گروه‌های جهادی و همچنین دفاتر پیشخوان دولت، نسبت به ثبت‌نام در طرح بیمه سلامت اقدام کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها