کد خبر: 539246
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۷:۰۴:۴۹
| |

طرح «بنزین برای همه» بعد از کیش به قشم می‌رسد

رئیس ستاد هماهنگی طرح باز توزیع بنزین گفت: برنامه ما این است که فعلا طرح بازتوزیع بنزین در جزیره کیش اجرا شود و پس از رفع اشکالات آن در جزیره قشم نیز اجرا خواهد شد و سپس به کل کشور توسعه پیدا می‌کند.

طرح «بنزین برای همه» بعد از کیش به قشم می‌رسد
کد خبر: 539246
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۷:۰۴:۴۹

علی ملکی رئیس ستاد هماهنگی طرح باز توزیع بنزین درباره جزئیات و آخرین وضعیت این طرح گفت: تاکید اصلی طرح بازتوزیع بنزین بر توزیع عادلانه یارانه بنزین در کشور است.

به گزارش فارس، وی گفت: در حال حاضر یارانه پنهان بنزین در کشور رقم بالایی است که توزیع آن هم عادلانه نیست و فقط حدود 50 درصد مردم که دارای خودرو هستند، از یارانه بنزین بهره‌مند می‌شوند.

ملکی افزود: این شیوه بازتوزیع یارانه بنزین ناعادلانه است، زیرا الان افراد کم درآمد که خودرو ندارند یارانه بنزین نمی‌گیرند، اما آنهایی که پردرآمدتر هستند و یک یا چند خودرو دارند، یارانه می‌گیرند.

رئیس ستاد هماهنگی طرح باز توزیع بنزین گفت: در همه جای دنیا یارانه به افراد کم‌درآمد داده می‌شود تا اختلاف طبقاتی کاهش یابد، اما در ایران در موضوع بنزین این ماجرا برعکس شده است.

وی گفت: به همین دلیل به ستاد اقتصادی دولت پیشنهاد شد که در قالب طرح بازتوزیع بنزین، سهمیه بنزین به جای تخصیص به خودرو به کارت ملی تخصیص یابد. 

ملکی گفت: این طرح به صورت آزمایشی در کیش اجرا شده است و افرادی که خودرو ندارند، این سهمیه بنزین به کارت بانکی آنها واریز شده است.

رئیس ستاد هماهنگی طرح باز توزیع بنزین گفت: میزان تخصیص بنزین به ازای هر نفر 20 لیتر است و افراد می‌توانند در هر جایگاه و سامانه «بنزینِ من» از سهمیه خود مطلع شوند.

وی گفت: اگر این خانوار نخواهند از سهمیه بنزین خود استفاده کنند، درخواست فروش آن را در سامانه اعلام می‌کنند و سپس معادل نقدی سهمیه بنزین خود را به صورت ریالی در حساب بانکی خود دریافت می‌کنند.

ملکی گفت: برنامه ما این است که فعلا این طرح در جزیره کیش اجرا شود و پس از رفع اشکالات آن در جزیره قشم نیز اجرایی خواهد شد و سپس به کل کشور توسعه پیدا می‌کند.

 رئیس ستاد هماهنگی طرح باز توزیع بنزین گفت: اینکه چه زمانی این طرح در کل کشور اجرا خواهد شد به تصمیم دولت بستگی دارد، اما در صورت موفقیت آمیز بودن اجرا در کیش و قشم طی دو ماه آینده امکان اجرای آن در کشور نیز وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها